|
Lecturer(s)
|
-
Zoubková Barbora, Mag. phil.
-
Vlažná Kamila, Mgr. MgA.
-
Hechtová Jana, MgA. Ph.D.
-
Durasová Kateřina, MgA. Ph.D.
-
Tůma Petr, Mgr. et MgA.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Instruction based on dialogue, Students' portfolio, One-to-One tutorial
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Individual project (40)
- 16 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Contact hours
- 8 hours per semester
- Individual project (40)
- 20 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Graduate study programme term essay (40-50)
- 14 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| vysvětlit specifické možnosti využití metod a technik dramatické výchovy v konkrétních pedagogických situacích |
| vyjmenovat jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy |
| charakterizovat základní literaturu oboru |
| definovat základní pojmosloví oboru |
| Skills |
|---|
| diskutovat na odborné úrovni o funkčnosti použití jednotlivých metod a technik dramatické výchovy a specifikách jejich využití |
| sestavit program lekce dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu |
| interpretovat skupinovou dynamiku v průběhu vedené lekce dramatické výchovy |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| vyhledávat edukační obsahy v RVP PV (a konkrétních ŠVP) vhodné pro zpracování metodamy dramatické výchovy |
| vystavět a realizovat výukovou jednotku pro třídu prvního stupně ZŠ s využitím metod moderní didaktiky a metod dramatické výchovy |
| pojmenovat s oporou teorie a odborné terminologie pedagogické přínosy využití metod dramatické výchovy ve výuce na prvním stupni ZŠ |
| znát a pojmenovat úskalí a pozitiva jednotlivých postupů práce v lecích dramatické výchovy |
| Skills |
|---|
| vystavět lekci dramatické výchovy postavenou na technikách strukturovaného dramatu. |
| vést lekci dramatické výchovy postavenou na technikách strukturovaného dramatu |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Students' portfolio |
| One-to-One tutorial |
| Discussion |
| Practicum |
| Self-study of literature |
| Lecture |
| Individual study |
| assessment methods |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
| Skills |
|---|
| Skills demonstration during practicum |
| Project |
|
Recommended literature
|
-
Machková, Eva. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Vyd. 1. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0374-2.
-
MARUŠÁK, Radek. Literatura v akci: Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8.
-
Morgan, Norah; Saxton, Juliana. Vyučování dramatu : hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
-
RODOVÁ. Veronika. Dramatická výchova ve službách dějepisu. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7593-1.
-
Ulrychová, Irina. Drama a příběh : tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Katedra výchovné dramatiky DAMU, 2007. ISBN 978-80-7331-096-7.
|