Lecturer(s)
|
-
Klíma Jaroslav, Doc. PaedDr. Ph.D.
-
Soukupová Klára, Mgr.
-
Nová Anna, Mgr.
|
Course content
|
Analysis of theoretical and processual aspects of natural history and biology didactics in elementary, secondary and nursery scholls. Forms, methods, means, principles of education, re-education and self-education. Evaluation of education and teaching.
|
Learning activities and teaching methods
|
Interactive lecture, Lecture supplemented with a discussion, Collaborative instruction, Cooperative instruction, Project-based instruction, Multimedia supported teaching, Students' portfolio, Task-based study method, Textual studies, Seminar
- Practical training (number of hours)
- 10 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Graduate study programme term essay (40-50)
- 40 hours per semester
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
charakterizovat přírodní jevy, poznat a charakterizovat vybrané přírodniny - živočichy |
popsat biologii člověka |
charakterizovat didakticko-faktografické rozbory jednotlivých částí prvouky, přírodovědy a pěstitelství na 1. stupni ZŠ |
Skills |
---|
provádět vybraná pozorování, pokusy a manipulace s přírodninami |
badatelským způsobem poznávat přírodní jevy |
provádět pokusy vhodné pro výuku prvouky, přírodovědy se zaměřením na zoologii a biologii člověka |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
vysvětlit možnosti uplatnění znalostí o přírodě v mezipředmětových vztazích ve vyučování na 1. stupni ZŠ |
vysvětlit různé způsoby integrované výuky a aplikovat je ve výuce |
poznat a charakterizovat přírodniny a přírodní jevy s ohledem na primární školu |
definovat různé způsoby didaktické transformace v učivu prvouky a přírodovědy v primární škole |
klasifikovat přístupy snižování obtížnosti učiva v prvouce a přírodovědě |
Skills |
---|
aplikovat vyučovací formy a metody ve výuce prvouky, přírodovědy a pěstitelství |
využívat různé vyučovací prostředky ve výuce prvouky, přírodovědy |
vést badatelský způsob výuky při poznávání přírodnin a přírodních jevů |
zakládat koutky přírody |
využívat chovatelská a pěstitelská zařízení |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture supplemented with a discussion |
Interactive lecture |
Seminar |
Multimedia supported teaching |
Task-based study method |
Textual studies |
Project-based instruction |
Collaborative instruction |
Cooperative instruction |
Students' portfolio |
Skills |
---|
Collaborative instruction |
Cooperative instruction |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Oral exam |
Recommended literature
|
-
Komenský : časopis pro učitele základní školy. Brno : Pedagogická fakulta Masarykovy university, 1873.
-
Pedagogika. 1999.
-
RVP ZV, RVP PV.
-
Učebnice,pracovní sešity,metodické příručky pro prvouku,přírodovědu a pěstitelské práce,historické učebnice.
-
Učitelské noviny,.
-
Barwinek, Helmut; Felmberg, Irmgard; Pradel, Walter; Jandík, Milan. Metodika seznamování dětí s přírodou : Učebnice pro 2. a 3. roč. stř. pedagog. školy, obor učitelství na mateřských školách. 3. vyd. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-24530-7.
-
časopis. ABC.
-
Časopis. Česká škola,.
-
časopis. Obecná škola.
-
Čeřovský, Jan; Procházka, Otakar. Stezky k přírodě. 1. vyd. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-22378-8.
-
Hec, J. Pokusy a pozorování v pěstitelských pracích. Plzeň, 1978.
-
Hradil, František. Prvouka na I. stupni základní školy. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
-
Komanová, Eva. Didaktika přírodovědy - 1.. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
-
Lada, Stanislav; Vodáková, Jitka. Didaktika pracovního vyučování : Určeno pro posl. fak. pedagog. Díl 1.. 2., přeprac. vyd. Praha : SPN, 1983.
-
Lada, Stanislav; Vodáková, Jitka. Didaktika pracovního vyučování : Určeno pro posl. fak. pedagog. Díl 1.. Praha : SPN, 1983.
-
Mimšíková, Z. Didaktika prvouky a věcného učení. Olomouc, 1988.
-
Podroužek, Ladislav. Cvičení k didaktice přírodovědy pro studenty učitelství prvního stupně základní školy : Určeno stud. 3. roč.. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1991. ISBN 80-7043-032-X.
-
Podroužek, Ladislav. Prvouka : vyučování prvouce na integrovaném pozadí ročních období. Vyd. 2. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-270-8.
-
Podroužek, Ladislav. Prvouka a přírodověda s didaktikou : Určeno stud. 3. roč. učitelství 1. stupně ZŠ. [Díl] 2, Botanická část. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-097-4.
-
Podroužek, Ladislav. Prvouka a přírodověda s didaktikou : Určeno studujícím 3. roč. učitelství pro 1. stupeň ZŠ. [Část] 1, Zoologická část. [Plzeň] : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-056-7.
-
Salaj, Ján. Didaktika prírodovedy : návody na praktickú zložku. 1. vyd. Banská Bystrica : Pedagogická fakulta v Banskej Bystrici, 1988.
-
Spilková, Vladimíra. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.
-
Vodáková, Jitka. Pěstitelské práce pro studující učitelství v 1. - 4. roč. základní školy. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1979.
|