| Název předmětu | Dramatická výchova 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/DV1 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Předmět je zaměřen na praktické seznámení se základními herními principy používanými v dramatické výchově (volná hra, dramatická hra, hra v roli). Studenti se budou věnovat rozvíjení své schopností a dovednosti vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování a jednání druhých, rozlišovat herní a reálnou situaci, pracovat s herními pravidly. Naučí se vstupovat do jednoduchých rolí a přirozeně v nich jednat. Témata 1. Metody a techniky zaměření na budování důvěry, vytváření skupiny 2. Hra a herní aktivity ve výchově a vzdělávání 3. Uvolnění a soustředění, Smyslové vnímání 4. Kontaktování a mimojazyková komunikace 5. Objevování sebe a okolního světa 6. Techniky rozvoje představivosti a fantazie 7. Souhra a spolupráce 8. Cvičení pro rozvoj uvědomování prostoru, prostorové cítění 9. Dramatické hry a cvičení, práce s dramatickou situací 10. Metodika vedení hry 11. Evaluace společné práce, rozbor přečtené literatury
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Diskuse, Prezentace práce studentů, Studium textů, Seminář
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| definovat základní pojmosloví prožitkově orientované osobnostně sociální výuky Upravit Smazat |
| Odborné dovednosti |
| využívat základní komunikační a sociální dovednosti. |
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| vysvětlit specifické možnosti využití metod a technik dramatické výchovy v konkrétních pedagogických situacích |
| vyjmenovat jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy |
| charakterizovat základní literaturu oboru |
| definovat základní pojmosloví oboru |
| Odborné dovednosti |
| diskutovat na odborné úrovni o funkčnosti použití jednotlivých metod a technik dramatické výchovy a specifikách jejich využití |
| sestavit program lekce dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu |
| interpretovat skupinovou dynamiku v průběhu vedené lekce dramatické výchovy |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
| Skupinová prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |