Název předmětu | Dramatická výchova 1 |
---|---|
Kód předmětu | KPG/DV1 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět je zaměřen na praktické seznámení se základními herními principy používanými v dramatické výchově (volná hra, dramatická hra, hra v roli). Studenti se budou věnovat rozvíjení své schopností a dovednosti vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování a jednání druhých, rozlišovat herní a reálnou situaci, pracovat s herními pravidly. Naučí se vstupovat do jednoduchých rolí a přirozeně v nich jednat. Témata 1. Metody a techniky zaměření na budování důvěry, vytváření skupiny 2. Hra a herní aktivity ve výchově a vzdělávání 3. Uvolnění a soustředění, Smyslové vnímání 4. Kontaktování a mimojazyková komunikace 5. Objevování sebe a okolního světa 6. Techniky rozvoje představivosti a fantazie 7. Souhra a spolupráce 8. Cvičení pro rozvoj uvědomování prostoru, prostorové cítění 9. Dramatické hry a cvičení, práce s dramatickou situací 10. Metodika vedení hry 11. Evaluace společné práce, rozbor přečtené literatury
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Diskuse, Prezentace práce studentů, Studium textů, Seminář
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
definovat základní pojmosloví prožitkově orientované osobnostně sociální výuky Upravit Smazat |
Odborné dovednosti |
využívat základní komunikační a sociální dovednosti. |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
vysvětlit specifické možnosti využití metod a technik dramatické výchovy v konkrétních pedagogických situacích |
vyjmenovat jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy |
charakterizovat základní literaturu oboru |
definovat základní pojmosloví oboru |
Odborné dovednosti |
diskutovat na odborné úrovni o funkčnosti použití jednotlivých metod a technik dramatické výchovy a specifikách jejich využití |
sestavit program lekce dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu |
interpretovat skupinovou dynamiku v průběhu vedené lekce dramatické výchovy |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |