Název předmětu | Dramatická výchova 2 |
---|---|
Kód předmětu | KPG/DV2 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět uvede studenta do vztahu hlasu, dechu, těla a řeči. Na práci s hlasem organicky navazuje výchova řečová, jejíž podstatou je umění sdílet, sdělovat, promlouvat k druhému, naslouchat i odpovědět. Práce v semináři probíhá se zřetelem k problematice dramatické výchovy a je doplněna základy didaktiky hlasové výchovy a základy didaktiky uměleckého přednesu. Témata 1. Hlas jako významný aspekt nonverbální komunikace 2. Psychosomatické pojetí hlasu a řeči 3. Dech, pohyb, tvorba hlasu, artikulace 4. Hlasová hygiena 5. Řeč - specifická dimenze naší kultury 6. Vztah myšlení a řeči, vztah psaného textu a řeči 7. Improvizované promluvy a práce s textem Umění aktivně naslouchat
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
znát základní pojmy a dělení herních technik |
znát základní literaturu oboru |
znát zásady organizace programu dramatické výchovy |
Odborné dovednosti |
vybrat funkčně herní techniky podle cíle |
využívat prakticky metody rozvíjející spolupráci |
neagresivně komunikovat s kolegy v praktických úkolech, |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
rozumět souvislostem hlasu (dechu, fonace, artikulace, rezonance) s psychickým prožíváním |
znát základními poznatky fyziologie hlasu, s hlasovými poruchami a pravidly hlasové hygieny, rozumí souvislostem hlasu (dechu, fonace, artikulace, rezonance) s psychickým prožíváním, dokáže pojmenovat, v kterých oblastech a jakým způsobem mohou svůj projev zkvalitňovat. |
Odborné dovednosti |
analyzovat v práci s textem studenti s pomocí videonahrávky svůj mluvní projev z hlediska věcného důrazu a kvality hlasotvornosti a výslovnosti |
najít a pojmenovat, v kterých oblastech a jakým způsobem mohou svůj projev zkvalitňovat |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |