Název předmětu | Dramatická výchova 3 |
---|---|
Kód předmětu | KPG/DV3 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Studenti se seznámí se základy dramatického umění a jeho teorií využitelnou v procesu dramatické výchovy. Poznají výstavbu dramatické situace a její pedagogické využití. Předmět je zaměřen budování kompetencí pro samostatnou práci s technikami rolové hry, jednání v dramatických situacích, a využitím příběhu pro výstavbu dramatické lekce. Důležitou součástí je seznámení a praktické ověření technik strukturovaného výchovného dramatu. Témata 1. Volba námětů a předloh pro lekce dramatické výchovy 2. Epický příběh a dramatický konflikt 3. Proces utváření postavy (charakterizace, typizace) 4. Systém technik (konvencí) strukturovaného dramatu, činnost učitele v průběhu lekce, hodnocení 5. Divadlo fórum, strategie vedení, přípravné práce 6. Divadlo ve výchově, příprava a plánování
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Projektová výuka, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
znát a porozumět specifice jednotlivých metod a technik dramatické výchovy a specifika jejich využití. |
znát z teorie zásady práce se skupinou podle věku a složení konkrétní cílové skupiny |
Odborné dovednosti |
sestavit program lekce dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu |
reflektovat skupinovou dynamiku v průběhu vedené lekce dramatické výchovy |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
pojmenovat s oporou teorie a odborné terminologie pedagogické přínosy postupů divadla ve výchově a divadla forum |
znát a pojmenovat úskalí a pozitiva jednotlivých postupů práce v lecích dramatické výchovy |
Odborné dovednosti |
vystavět lekci dramatické výchovy postavenou na technikách strukturovaného dramatu. |
vést lekci dramatické výchovy postavenou na technikách strukturovaného dramatu |
argumentovat pedagogické přínosy postupů divadla ve výchově a divadla forum |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |