Název předmětu | Dramatická výchova 4 |
---|---|
Kód předmětu | KPG/DV4 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Studenti se seznámí se základními principy a vývojem dramatického umění a jeho vztahů ke školní praxi (divadlo s dětmi, divadlo pro děti, divadlo ve vyučování). V praktické části budou studenti ve skupině pracovat na vytvoření menšího inscenačního tvaru a využijí přitom různých výrazových prostředků. Důležitou součástí předmětu je také rozvíjení schopností reflektovat divadelní inscenaci a její hodnoty pro školní praxi. U závěrečné zkoušky studenti prokážou zvládnutí teorie dramatické výchovy a prokážou schopnost tvůrčí aplikace základních principů, metod a technik do pedagogické praxe. Témata 1) Struktura dramatického díla, atributy herecké tvorby 2) Specifika veřejného vystupování dětí a mládeže 3) Dramaturgie a režie divadla pro děti a dětského divadla 4) Scénografie a hudba v divadelní inscenaci 5) Loutkové divadlo a jeho specifika 6) Proces a produkt v divadle a dramatické výchově 7) Metodika práce na inscenaci s dětským kolektivem, Volba námětů a předloh, kritéria literární předlohy pro dětské divadlo
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Projektová výuka, Prezentace práce studentů, Přednáška, Cvičení
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
orientovat se v jednotlivých postupech dramatické výchovy podle cílů a skupin uživatelů |
charakterizovat základní literaturu z oblasti dramatické výchovy |
Odborné dovednosti |
vést lekci dramatické výchovy |
funkčně využívat metody a techniky dramatické výchovy ve vztahu k cílům |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
charakterizovat základní pojmy dramatického umění využívané v dramatické výchově |
popsat věkové charakteristiky dětí a mládeže ve vztahu k inscenačním možnostem v programech dramatické výchovy |
Odborné dovednosti |
vytvořit menší inscenační tvar s dětskou skupinou a zdůvodnit postupy práce |
využít základní teorie dramatického umění pro reflexi dramatického tvaru ve vztahu ke vzdělávacímu procesu |
tvůrčím způsobem aplikovat základní principy, metod a technik do pedagogické praxe |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |