Vyučující
|
-
Dědičová Lidmila, PaedDr. PhD.
-
Klaban Gregorová Darina Josephine, MgA. Ph.D.
-
Klímek Gincelová Michaela, MgA. Ph.D.
-
Pavlů Petr, Mgr. et MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. systémem průpravných her a cvičení (prohlubování smyslové vnímavosti, cítění prostoru, představivosti, pohybová a řečová kultivace) 2. herní principy používané v dramatické výchově (volná hra, dramatická hra, hra v roli) 3. tvorba lekce dramatické výchovy 4. dramatická výchova a RVP PV 5. realita a fikce, jednání, role, situace, konflikt, jednání "jako" 6. rozehřátí, uvolnění, soustředění, objevování sebe a okolního světa, pohyb a pantomima, kontakt, skupinové cítění 7. tvořivost, improvizace s dějem
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Využívat základní komunikační a sociální dovednosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Spolupracovat ve skupině, aktivně se zapojovat do elementárních metod a technik dramatické výchovy. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysvětlit podstatu oboru dramatická výchova. Pojmenovat základní metody dramatické výchovy. |
Odborné dovednosti |
---|
Jednat v jednoduchých herních situacích, naplňovat zadání z oblasti základních metod dramatické výchovy (plná hra, metody verbálně-zvukové a pantomimicko-pohybové). |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
AMIROVÁ Alžběta , FIEDLEROVÁ Michaela, REJCHRTOVÁ Andrea. Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Praha, 2019. ISBN 978-80-7496-430-5.
-
Budínská Hana. Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. Praha. 1994.
-
Míčková, Jitka. Cesta do pohádky : literárně-dramatické projekty pro MŠ. Vydání první. 2019. ISBN 978-80-262-1432-8.
-
NOVOTNÁ, Dana. Tvořivá dramatika v MŠ: vybrané kapitoly. Ústí nad Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-273-4.
-
Švejdová, Hana; Svobodová, Eva. Metody dramatické výchovy v mateřské škole.
|