Course: Methods of drama in kindergarten 1

« Back
Course title Methods of drama in kindergarten 1
Course code KPG/DVMŠ1
Organizational form of instruction Tutorial
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Dědičová Lidmila, PaedDr. PhD.
  • Klaban Gregorová Darina Josephine, MgA. Ph.D.
  • Klímek Gincelová Michaela, MgA. Ph.D.
  • Pavlů Petr, Mgr. et MgA.
Course content
1. system puncture games and exercises (deepening of sensuous passibility, feeling for space, imagination, kinetic and speech cultivation) 2. play principles used in drama (free game, drama play, play in role) 3. drama lesson production 4. dramatic upbringing and educational areas RVP PV 5. reality and fiction, act, role, situation, conflict, act "like" 6. warm, vacation, assembly, discovering themselves and surrounding world, movement and dumb show, contact, associated sentiment 7. creativity, improvize with action

Learning activities and teaching methods
Collaborative instruction, Cooperative instruction, Instruction based on dialogue, Students' portfolio, One-to-One tutorial
  • Contact hours - 26 hours per semester
  • Individual project (40) - 26 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Využívat základní komunikační a sociální dovednosti.
Skills
Spolupracovat ve skupině, aktivně se zapojovat do elementárních metod a technik dramatické výchovy.
learning outcomes
Knowledge
Vysvětlit podstatu oboru dramatická výchova. Pojmenovat základní metody dramatické výchovy.
Skills
Jednat v jednoduchých herních situacích, naplňovat zadání z oblasti základních metod dramatické výchovy (plná hra, metody verbálně-zvukové a pantomimicko-pohybové).
Competences
N/A
teaching methods
Knowledge
Collaborative instruction
Students' portfolio
Self-study of literature
Discussion
Staging methods, role playing
Skills
Practicum
Collaborative instruction
Cooperative instruction
Discussion
Competences
Practicum
assessment methods
Knowledge
Seminar work
Individual presentation at a seminar
Skills
Skills demonstration during practicum
Competences
Seminar work
Recommended literature
  • AMIROVÁ Alžběta , FIEDLEROVÁ Michaela, REJCHRTOVÁ Andrea. Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Praha, 2019. ISBN 978-80-7496-430-5.
  • Budínská Hana. Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. Praha. 1994.
  • Míčková, Jitka. Cesta do pohádky : literárně-dramatické projekty pro MŠ. Vydání první. 2019. ISBN 978-80-262-1432-8.
  • NOVOTNÁ, Dana. Tvořivá dramatika v MŠ: vybrané kapitoly. Ústí nad Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-273-4.
  • Švejdová, Hana; Svobodová, Eva. Metody dramatické výchovy v mateřské škole.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Pre-school Teachers (19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter