Vyučující
|
-
Klaban Gregorová Darina Josephine, MgA. Ph.D.
-
Pavlů Petr, Mgr. et MgA.
-
Dědičová Lidmila, PaedDr. PhD.
-
Klímek Gincelová Michaela, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metody dramatické výchovy pro práci s předškolními dětmi. Práce s příběhem. Souvislost tvorby hlasu, vnitřního prožívání a řeči těla. Dech, fonace, artikulace. Hlasová a řečová rozcvička. Jednoduchá říkadla (rytmus, výslovnost). Práce s textem - příprava prozaického textu k veřejné prezentaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 16 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysvětlit podstatu oboru dramatická výchova. Znát základní metody dramatické výchovy. |
Odborné dovednosti |
---|
Jednat v jednoduchých herních situacích, naplňovat zadání z oblasti základních metod dramatické výchovy (plná hra, metody verbálně-zvukové a pantomimicko-pohybové). Rozlišit herní a reálnou situaci. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysvětlit základní pojmy dramatické výchovy. Znát metody dramatické výchovy vhodné pro práci s předškolními dětmi. |
Odborné dovednosti |
---|
Vést činnost pro předškolní děti s využitím metod dramatické výchovy. Sdělně přečíst vybraný text pro dětského posluchače, pracovat s dětským posluchačem směrem k porozumění textu. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová konzultace, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Emílie Zámečníková. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory.
-
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. 8. upr. a rozš. vyd. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80-7068-105-5.
-
Martinec Václav. Učíme děti mluvit a vyprávět, aneb, Sedmero pohádek o sedmi kouzelnících. Brno. 2015.
-
Polzerová, Eva. Pohybová průprava jako součást dramatické výchovy : (průprava dětí mladšího školního věku). Praha : Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1995. ISBN 80-7068-068-7.
-
Štembergová-Kratochvílová, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.
-
Valenta, J. Hraní rolí ve výchově a vyučování : s hlavním zřetelem k výchovné dramatice. Institut sociálních vztahů nakladatelství.
|