Lecturer(s)
|
-
Klaban Gregorová Darina Josephine, MgA. Ph.D.
-
Pavlů Petr, Mgr. et MgA.
-
Dědičová Lidmila, PaedDr. PhD.
-
Klímek Gincelová Michaela, MgA. Ph.D.
|
Course content
|
Drama methods in nursery school. Work with stories. Relation of voice production, inner feeling and body language. Resonance, vocal range, dynamics. Voice and speech warm-up. Simple nursery rhymes (rhythm, pronunciation). Work with a text - preparation of prosaic text for public presentation.
|
Learning activities and teaching methods
|
Cooperative instruction, One-to-One tutorial, Skills demonstration, Individual study, Practicum
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Individual project (40)
- 16 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Vysvětlit podstatu oboru dramatická výchova. Znát základní metody dramatické výchovy. |
Skills |
---|
Jednat v jednoduchých herních situacích, naplňovat zadání z oblasti základních metod dramatické výchovy (plná hra, metody verbálně-zvukové a pantomimicko-pohybové). Rozlišit herní a reálnou situaci. |
Competences |
---|
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Vysvětlit základní pojmy dramatické výchovy. Znát metody dramatické výchovy vhodné pro práci s předškolními dětmi. |
Skills |
---|
Vést činnost pro předškolní děti s využitím metod dramatické výchovy. Sdělně přečíst vybraný text pro dětského posluchače, pracovat s dětským posluchačem směrem k porozumění textu. |
Competences |
---|
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Practicum |
Individual study |
Textual studies |
Skills |
---|
Practicum |
Collaborative instruction |
Group discussion |
Discussion |
Self-study of literature |
Competences |
---|
Group discussion |
Practicum |
Textual studies |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Skills demonstration during practicum |
Individual presentation at a seminar |
Group presentation at a seminar |
Self-evaluation |
Skills |
---|
Skills demonstration during practicum |
Competences |
---|
Individual presentation at a seminar |
Group presentation at a seminar |
Recommended literature
|
-
Emílie Zámečníková. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory.
-
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. 8. upr. a rozš. vyd. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80-7068-105-5.
-
Martinec Václav. Učíme děti mluvit a vyprávět, aneb, Sedmero pohádek o sedmi kouzelnících. Brno. 2015.
-
Polzerová, Eva. Pohybová průprava jako součást dramatické výchovy : (průprava dětí mladšího školního věku). Praha : Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1995. ISBN 80-7068-068-7.
-
Štembergová-Kratochvílová, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.
-
Valenta, J. Hraní rolí ve výchově a vyučování : s hlavním zřetelem k výchovné dramatice. Institut sociálních vztahů nakladatelství.
|