Název předmětu | Exkurze k didaktice přírodovědy |
---|---|
Kód předmětu | KPG/EPŘ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Seznámit se s vedením přírodovědné vycházky a exkurze na 1. stupni základní školy s přihlédnutím na komplexnost předmětu a zvláštnosti dětí mladšího školního věku. Metodika práce s přírodním materiálem v terénu u dětí mladšího školního věku. Mimoškolní přírodovědné činnosti v terénu u žáků mladšího školního věku. Přírodovědné hry a soutěže v terénu. Praktické zvládnutí poznávání vybraných druhů přírodnin (rostlin, živočichů, nerostů a hornin) a přírodních jevů a zákonitostí. Praktické zvládnutí předepsaných přírodovědných pozorování a jednoduchých pokusů vhodných pro primární školu, práce v terénu, sběr přírodnin - aplikace pro primární školu. Ukázky mimoškolní práce s dětmi na 1. stupni ZŠ v přírodě, hvězdárně a planetáriu apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Exkurze, výuka v terénu
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
charakterizovat vybrané přírodniny - rostliny a živočichy |
Odborné dovednosti |
prakticky určovat vybrané přírodniny |
aplikovat různé způsoby pozorování přírodnin |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
charakterizovat základní didaktické kategorie - formy, metody, prostředky, motivaci, hodnocení |
vymezit zásady přípravy, vedení a hodnocení vycházky, exkurze, besedy nebo jiné mimoškolní činnosti |
vyjmenovat základní způsoby práce seznamování žáků mladšího školního věku s okolním světem |
Odborné dovednosti |
naplánovat vycházku pro žáky primární školy |
organizovat a řídit skupinu žáků na vycházce |
přizpůsobit pozorování přírodnin a jejich charakteristiku transformovat pro žáky mladšího školního věku |
vést a hodnotit mimoškolní a mimotřídní práci s žáky mladšího školního věku |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
Prezentace práce studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti |
Studijní praxe, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |