Lecturer(s)
|
-
Hrdina Václav, Mgr. Ph.D.
-
Bělohlávková Pavlína, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. et Ph.D.
-
Heringová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Chytrá Iva, Mgr.
-
Benešová Daniela, Prof. PaedDr. Ph.D.
-
Benešová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
1. An integrative approach to the design of educational content 2. Integrating art and work activities into the educational offer 3. Integration of physical and musical activities into the educational offer 4. Integration of mathematics and research activities into the educational offer 5. Integration of reading and drama activities into the educational offer 6. Concept and plan of educational offer for continuous teaching practice 7. -10. Reflection and evaluation of the implementation of the educational offer
|
Learning activities and teaching methods
|
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Contact hours
- 10 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 30 hours per semester
- unspecified
- 16 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
The student has professional knowledge of the individual areas of study in the field. |
Skills |
---|
The student has professional skills in each area of study in the field. |
Competences |
---|
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
The student knows the basic didactic principles and can describe and explain them. |
Skills |
---|
The student can apply didactic principles in planning pedagogical work. |
The student is able to integrate educational content in a connected way that is familiar and understandable to children. |
The student can reflect on his/her work according to the given criteria. |
The student is able to prepare a professional portfolio according to the given criteria. |
Competences |
---|
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
Group discussion |
Self-study of literature |
Skills |
---|
Seminar |
Individual study |
Students' portfolio |
Competences |
---|
Students' portfolio |
Group discussion |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Kolokvium |
Oral exam |
Skills |
---|
Portfolio |
Project |
Competences |
---|
Individual presentation at a seminar |
Recommended literature
|
-
Brettschneiderová, Václava; Kubecová, Markéta. Taneční činnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2018. ISBN 978-80-7496-386-5.
-
Dvořáková, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-86307-88-6.
-
Hazuková, Helena. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-87553-30-5.
-
Jančaříková, Kateřina. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-7496-327-8.
-
Jančaříková, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Josef Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
-
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1.
-
KOŽELUHOVÁ, Eva. Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů. 2022. ISBN 978-80-262-1858-6.
-
Kupcová, Zuzana; Nádvorníková, Hana; Růžičková, Veronika; Svobodová, Eva,; Vondrušková, Alena. Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-7496-292-9.
-
Lišková, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3.
-
MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 2021.
-
Nádvorníková, Hana. Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání. 2. vydání. Praha : Raabe. 2022.
-
Nádvorníková, Hana. Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-7496-194-6.
-
Slavíková, Vladimíra; Slavík, Jan,; Eliášová, Sylva. Dívej se, tvoř a povídej! : artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Vydání třetí. 2019. ISBN 978-80-262-1557-8.
-
Škardová, Miroslava. Plánujeme spolu. Průvodce plánováním s respektem k potřebám každého dítěte v MŠ. .
-
Švejdová, Hana; Svobodová, Eva. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.
-
Valenta, Petr; Brom, Zdeněk; Kellerová, Irena. Mediální činnosti v předškolním a mladším školním věku. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-7496-222-6.
|