Předmět: Integrace postiženého dítěte A

« Zpět
Název předmětu Integrace postiženého dítěte A
Kód předmětu KPG/IPDA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Benediktová Vlasta, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výuka má tři bloky: I. seminář 1. Setkání, informace o průběhu exkurzí. 2. Stanovení termínu a místa setkání podle domluvy. Zopakování základních pojmů, psychologie handicapu, informace o integraci a rehabilitaci. 3. Informace o službách ve speciální pedagogice: diagnostické, poradenské, expertíza, speciální výchova a vzdělání s výcvikem nejrůznějších kompenzačních a reedukačních dovedností a návyků. II. a III. seminář bude realizován na školském pracovišti integrujícím žáky s postižením

Studijní aktivity a metody výuky
Seminář, Exkurze, výuka v terénu
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 22 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
osvojené základní speciálně pedagogické znalosti, dovednosti a postoje
Výsledky učení
předmět prohloubí předcházející speciálně pedagogické kompetence do konkrétní oblasti integrace na úrovni ZŠ, SŠ a SpŠ
Vyučovací metody
Seminární výuka (diskusní metody),
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Hodnotící metody
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-51-6.
  • Budínská, Hana. Hry pro šest smyslů : Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 1. vyd. Praha : Gamma, 1991. ISBN 80-900145-0-X.
  • Carlgren, Frans. Výchova ke svobodě : Pedagogika Rudolfa Steinera : Obrazy a zprávy ze světového hnutí svobodných waldorfských škol. 1. vyd. Praha : Baltazar, 1991. ISBN 80-900307-2-6.
  • Janík, Alojz; Dušek, Karel. Drogy a společnost. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0087-3.
  • Kocurová, Marie. Speciální pedagogika pro pomáhající profese. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-844-7.
  • Košč, Ladislav. Patopsychológia : Poruchy učenia a správania. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1975.
  • Matějček, Zdeněk. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 80-04-25236-2.
  • Matějček, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství : Celost. vysokošk. příručka pro stud. filoz. a pedag. fakult. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-04-24526-9.
  • Nešpor, K. Prevence drogových závislostí.
  • Oaklander, V. Gestalttherapie mit Kindern und Jugendlichen.
  • Pokorná, Věra. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.
  • Říčan, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi : Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
  • Serfontein, Gordon. Potíže dětí s učením a chováním. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-315-3.
  • Sovák, Miloš;. Logopedie - metodika a didaktika. 2. upr. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
  • Sovák, Miloš. Učení nemusí být mučení. 1. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-24306-1.
  • Train, Alan. Specifické poruchy chování a pozornosti : Jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2.
  • VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
  • Vágnerová, Marie. Variabilita a patologie psychického vývoje : Skripta pro posl. pedag. fakulty Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-797-4.
  • ZVOLSKÝ, P. Speciální psychiatrie. Praha: Karolinum, 1997.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr