Vyučující
|
-
Sabotin Michal, Mgr.
-
Benediktová Vlasta, PhDr. Ph.D.
-
Hrdina Václav, Mgr. Ph.D.
-
Heller Tomáš, prof. PhDr. Ph.D.
-
Brezáni Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Legler Michal, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah: 1. Specifika vědeckého výzkumu sociálních jevů, 2. Kvalitativní a kvantitativní výzkumná strategie, 3. Konceptualizace výzkumného problému operacionalizace cílů práce, 4. Výzkumné metody, 5. Výzkumný soubor, 6. Metody a techniky sběru dat, prostředí sběru dat, 7. Analýza dat, 8. Interpretace výsledků, 9. Výzkumná zpráva, struktura.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Diskuse, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 16 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
absolvování předmětu KPG/USPR nebo KPG/STS |
Výsledky učení |
---|
Student umí popsat základní pojmy ve výzkumu. |
Student umí představit přípravné a realizační fáze výzkumného šetření a jejich klíčové prvky. |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí připravit výzkumný design s vhodnými výzkumnými nástroji. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2010.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2016.
-
Hendl, J., Remr, J.. Metody výzkumu a evaluace. 2017, 2017.
-
CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu.. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315078-6.
-
MIOVSKÝ, M. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
-
Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80246-1916-3.
-
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Praha: Karolinum, 1995.
-
SKUTIL, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
-
Šiška, J.; Beadle-Brown, J.; Káňová, Š.; Tossebro, J. Active citizenship and community living in Europe ? current policy, practice and research. In: Halvorson, R.; Hvinden, B.; Bickenback, J.; Derri, D.; Rodrigues, A. M. G., eds. The Changing Disability Policy System: Active Citizenship and Disability in Europe Volume 1. Routledge Advances in Disability Studies. pp. 72 - 89.. Abingdon UK and New York, 2017.
-
Švaříček, R.; Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
-
WILLIG, C. The Sage handbook of qualitative research in psychology.. Maidenhead, 2017. ISBN 978-1-47392521-2.
|