Vyučující
|
-
Krejzlar Václav, Mgr. Ph.D.
-
Beláňová Eva, Mgr.
-
Klíma Jaroslav, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Metody vycházející z psychologie výchovy 2.Metody vycházející z edukačních strategií 3.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií - verbální metody 4.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií demonstrační metody 5.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií senzomotorické metody 6.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií aktivizační metody 7.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií komplexní metody 8.Další metody podporující zdraví a nápravu nemocí hipoterapie 9.Další metody podporující zdraví a nápravu canisterapie 10.Další metody podporující zdraví a nápravu kineziologie 11.Instituce podporující výchovu ke zdraví 12.Evaluace výuky, shrnutí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka, Samostudium literatury, Přednáška
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví a v systémech výchovy ke zdraví |
Výsledky učení |
---|
- vymezit metody vycházející z psychologie výchovy a z edukačních strategií |
- charakterizovat jednotlivé edukační strategie; popíše další metody podporující zdraví |
- kriticky posoudit vhodnost a účinnost jednotlivých metod ve výchově ke zdraví |
Odborné dovednosti |
---|
- implementovat jednotlivé metody do programu podporující zdraví |
- rozlišit jednotlivé instituce podporující zdraví |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Čábalová, Dagmar, 1963-. Výchova ke zdravému životnímu stylu : příručka učitele : pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií / Dagmar Čábalová. Plzeň : Fraus, 2012, 2012. ISBN 978-80-7238-175-3.
-
Čapek Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
Kalman, Michal, 1980-. Zelená kniha zdravého životního stylu se zaměřením na podporu pohybové aktivity / Michal Kalman, Zdeněk Hamřík, Jan Pavelka. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 2011. ISBN 978-80-244-3451-3.
-
Marková, Marie, 1959-. Determinanty zdraví / Marie Marková. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2012, 2012. ISBN 978-80-7013-545-7.
-
Tombak, Michail, 1953-. Cesta ke zdraví / Michail Tombak ; [překlad Kristýna Ondraszková]. Vendryně : Beskydy, 2013, 2013. ISBN 978-80-87431-20-7.
|