Předmět: Metody výchovy ke zdraví B

« Zpět
Název předmětu Metody výchovy ke zdraví B
Kód předmětu KPG/MVKB
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejzlar Václav, Mgr. Ph.D.
  • Beláňová Eva, Mgr.
  • Klíma Jaroslav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.Metody vycházející z psychologie výchovy 2.Metody vycházející z edukačních strategií 3.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií - verbální metody 4.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií demonstrační metody 5.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií senzomotorické metody 6.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií aktivizační metody 7.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií komplexní metody 8.Další metody podporující zdraví a nápravu nemocí hipoterapie 9.Další metody podporující zdraví a nápravu canisterapie 10.Další metody podporující zdraví a nápravu kineziologie 11.Instituce podporující výchovu ke zdraví 12.Evaluace výuky, shrnutí.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka, Samostudium literatury, Přednáška
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 60 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví a v systémech výchovy ke zdraví
Výsledky učení
- vymezit metody vycházející z psychologie výchovy a z edukačních strategií
- charakterizovat jednotlivé edukační strategie; popíše další metody podporující zdraví
- kriticky posoudit vhodnost a účinnost jednotlivých metod ve výchově ke zdraví
Odborné dovednosti
- implementovat jednotlivé metody do programu podporující zdraví
- rozlišit jednotlivé instituce podporující zdraví
Obecné způsobilosti
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostudium,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Kombinovaná zkouška,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Doporučená literatura
  • Čábalová, Dagmar, 1963-. Výchova ke zdravému životnímu stylu : příručka učitele : pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií / Dagmar Čábalová. Plzeň : Fraus, 2012, 2012. ISBN 978-80-7238-175-3.
  • Čapek Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
  • Kalman, Michal, 1980-. Zelená kniha zdravého životního stylu se zaměřením na podporu pohybové aktivity / Michal Kalman, Zdeněk Hamřík, Jan Pavelka. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 2011. ISBN 978-80-244-3451-3.
  • Marková, Marie, 1959-. Determinanty zdraví / Marie Marková. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2012, 2012. ISBN 978-80-7013-545-7.
  • Tombak, Michail, 1953-. Cesta ke zdraví / Michail Tombak ; [překlad Kristýna Ondraszková]. Vendryně : Beskydy, 2013, 2013. ISBN 978-80-87431-20-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr