Vyučující
|
-
Beláňová Eva, Mgr.
-
Klíma Jaroslav, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Výchova ke zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka 2.Determinanty ovlivňující výchovu ke zdravému životnímu stylu 3.Vliv výchovy ke zdraví na jednotlivé osobnostní vlastnosti člověka 4.Postoje a hodnoty člověka ve vztahu ke zdravému životnímu stylu 5.Proces změny postoje člověka ke zdravému životnímu stylu 6.Vymezení metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 7.Teoretická východiska metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 8.Psychologické aspekty metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 9.Klasifikace metod 10.Metodická struktura metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 11.Principy efektivního užívání metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 12.Shrnutí a evaluace výuky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka, Samostudium literatury, Přednáška
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví a v systémech výchovy ke zdraví |
Odborné dovednosti |
---|
zhodnotit zásady zdravého životního stylu z pohledu různých kritérií |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- charakterizovat výchovu ke zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka |
- identifikovat determinanty ovlivňující životní styl jedince |
- definovat osobnost a jednotlivé osobnostní vlastnosti |
Odborné dovednosti |
---|
- rozlišit postojové vlastnosti člověka a proces změny v postojích |
- implementovat teoretická východiska do strategií podpory zdravého životního stylu |
- efektivně využívat metody ve výchově ke zdraví |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
HAVELKOVÁ, Marie a Jitka RIESSMANNOVÁ. et al. Výchova ke zdraví.. Brno, 2009. ISBN 978-80-210-5050.
-
KORTHAGEN,FRED. ET AL. Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů.. Brno, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5.
-
ŽALOUDÍKOVÁ, Iva. Dětská interpretace pojmů zdraví a nemoc. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6303-7.
|