Název předmětu | Náslechová praxe |
---|---|
Kód předmětu | KPG/NAPNV |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Princip a význam náslechové praxe. 2. Průběh náslechové praxe. 3. Analýza sledovaných didaktických jevů v procesu náslechové praxe. 4. Analýza sledovaných jevů pedagogického procesu v kontextu náslechové praxe. 5. Hospitační záznam. 6. Metody pozorování edukační jednotky a tvorby hospitačního záznamu. 7. Hospitace edukační jednotky na vybrané škole I. 8. Hospitace edukační jednotky na vybrané škole II. 9. Hospitace edukační jednotky na vybrané škole III. 10. Hospitace edukační jednotky na vybrané škole IV. 11. Hospitace edukační jednotky na vybrané škole V. 12. Reflexe náslechové praxe. 13. Evaluace, shrnutí, reflexe průběhu výuky předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
Definuje základní pojmy z obecné didaktiky. |
Charakterizuje jednotlivé složky edukačního procesu. |
Objasňuje zásady efektivního edukačního procesu. |
Popisuje východiska didaktických teorií. |
Odborné dovednosti |
Posuzuje jednotlivá teoretická východiska podle různých kritérií. |
Tvoří didaktickou analýzu učiva na vybrané téma z oblasti výchovy ke zdraví. |
Rozlišuje jednotlivé složky edukačního procesu. |
Obecné způsobilosti |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
- charakterizovat Výchovu ke zdraví jako vzdělávací obor v RVP ZV. |
- vysvětlit jeho význam v současném vzdělávání. |
- popsat očekávané výstupy a tematické celky ze vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, |
- objasnit spojitost klíčových kompetencí s odbornými tématy z oblasti podpory zdraví. |
- vysvětlit didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace. |
Odborné dovednosti |
- navrhnout možnosti naplňování klíčových kompetencí ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví. |
aplikačně popsat didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace. |
- posoudit a odborně reflektovat hospitované vyučovací jednotky ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví. |
- vytvořit a prezentovat hospitační záznam. |
Obecné způsobilosti |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|