Lecturer(s)
|
-
Beláňová Eva, Mgr.
-
Klímek Gincelová Michaela, MgA. Ph.D.
-
Bouda Antonín, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Klaban Gregorová Darina Josephine, MgA. Ph.D.
-
Pavlů Petr, Mgr. et MgA.
|
Course content
|
Creating co-operative group Learning and partner cooperation Personal communication, scheduling, Selfpromotion, emphatic listening. Techniques of voice, nonverbal communication, Game and game technology in the life and teaching. The collection, criticism and analysis team, team communication, Communication plane problem, the formulation of arguments Formal aspects of public presentations. drama in education and work with the story Global Education Evaluation, assessment and awards.
|
Learning activities and teaching methods
|
Collaborative instruction, Discussion, Students' portfolio, Practicum
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Individual project (40)
- 25 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Orientovat se v základním pojmosloví komunikace a spolupráce |
Skills |
---|
Využívat empaticky a neagresivně základní komunikační a sociální dovednosti |
Zvládat osobní vyjádření a argumentaci svých myšlenek před kolektivem |
Dodržovat a ctít pravidla společné práce a pozitivně vzájemné komunikace |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Orientovat se v základní literatuře oboru a využívat oborové pojmosloví |
Znát pozici oboru a jeho tendence v současné české škole (kurikulární dokumenty) |
Orientovat se v jednotlivých metodách a technikách a základních principech oboru |
Skills |
---|
Reflektovat svou zkušenost v procesu činnostního učení a zážitkových vyučovacích aktivitách |
Empaticky se zapojovat do společných činností |
Plánovat funkční využití aktivizačních metod a technik při práci se skupinou |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Practicum |
Collaborative instruction |
Students' portfolio |
Discussion |
assessment methods |
---|
Test |
Individual presentation at a seminar |
Continuous assessment |
Portfolio |
Recommended literature
|
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Stařeč: Infra, 2005. ISBN 80-86666-24-7.
-
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Dubec, M. Zásobník metod používaných v OSV. Praha, 2007. ISBN 978-80-87145-02-9.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika.. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
Kirkpatrick, L. Kirkpatrick, J. Transferring learning to behavior. San Francisco, 2005.
-
Schulz von Thun, Friedemann. Jak spolu komunikujeme? : překonávání nesnází při dorozumívání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0832-9.
-
Srb, V. Jak na osobnostní a sociální výchovu. Praha, 2007. ISBN 978-80-87145-00-5.
-
Valenta, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik - srovnání systémů/. Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1865-1.
-
VALENTA, J. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 2. Praha : Agentura Strom, 2003. ISBN 80-86106-10-1.
-
Valenta, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Vyd. 1. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4473-5.
-
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Valenta, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2006. ISBN 80-239-4908-X.
|