Vyučující
|
-
Holubová Simona, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Deficity dílčích funkcí - orientační diagnostika z produktů činnosti žáka 2. Prevence vzniku SPU 3. Programy rozvoje dílčích funkcí u žáků 1. st. ZŠ 4. Spolupráce poradenského pracoviště se školou při intervenci u žáka s SPU 5. Zpracování plánu pedagogické podpory pro žáky s podezřením na SPU 6. Zpracování plánu pedagogické podpory pro žáky s podezřením na ADHD 7. Zpracování IVP pro žáky se SPU 8. Zpracování IVP pro žáky s ADHD 9. Spolupráce s rodiči žáků s SPU a ADHD 10. Cvičení k nápravě jednotlivých deficitů dílčích funkcí 11. Využití výpočetní techniky při intervenci u SPU 12. Netradiční terapeutické postupy u SPU a ADHD 13. Organizace skupinových intervencí u SPU
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v teoretické problematice specifických poruch učení a chování |
Odborné dovednosti |
---|
orientačně, symptomaticky na úrovni ZŠ diagnostikovat lateralitu, SPU a ADHD |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
na podporu žáků s SPU a ADHD |
Odborné dovednosti |
---|
vedení konkrétních intervenčních postupů u žáků se SPU a ADHD zpracování PPP a IVP na podporu žáků se SPU a ADHD |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení problémů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
JUCOVIČOVÁ, D. et al. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.. Praha, 2009. ISBN 978-80-87295-00-7.
-
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Jak se učit s dítětem se specifickou poruchou učení a poruchou pozornosti.. 2015. ISBN 9788087295182.
-
Novák, J. Čtenářské tabulky. Litomyšl, 1998. ISBN 8086048101.
-
POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení,. 1998. ISBN 8071783269.
-
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3.
-
TANNENBERGEROVÁ, M. Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti?. 2016. ISBN 9788075520098.
-
ZAPLETALOVÁ, J., MRÁZKOVÁ, J. Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. 2016. ISBN 9788074810855.
|