Lecturer(s)
|
-
Kapoun Martin, Mgr. et MgA.
|
Course content
|
Topic of pedagogical excursion changes every year. It is related to a reformed or alternative school (e.g. Waldorf school, Montessori school, Start Together Programme etc.), students also watch a couple of DV lessons at school.
|
Learning activities and teaching methods
|
Field trip
- Attendance on a field trip (number of real hours - maximum 8h/day)
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
No particular prerequisites specified. |
learning outcomes |
---|
Student is able to reflect his/her excursion experience and consider its use in drama teaching studies |
teaching methods |
---|
Field trip |
assessment methods |
---|
Self-evaluation |
Recommended literature
|
-
Bláhová, Kristina. Uvedení do systému školní dramatiky : dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha : IPOS Artama, 1996. ISBN 80-7068-070-9.
-
Budínská, Hana. Ať si už mohou naše děti ve své škole hrát! : Tvořivá hra s nejmenšími. 1. vyd. Praha : IPOS-ARTAMA, 1992. ISBN 80-7068-040-7.
-
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Kasíková, Hana; Valenta, Josef. Reformu dělá učitel aneb Diferenciace, individualizace, kooperace ve vyučování : (Pohledy pedagogické). 1. vyd. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-0-8.
|