Název předmětu | Průběžná náslechová praxe NŠ - 1 |
---|---|
Kód předmětu | KPG/PNPN1 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Cílem předmětu je uvést studenty do pedagogické praxe v podobě náslechů v konkrétních hodinách na prvním stupni základní školy a seznámit je se školním prostředím. Student se učí nezávisle pozorovat činnost ve třídě, kterou se pokouší objektivně zhodnotit. Při záznamech do pozorovacího archu využívá popisného jazyka, do záznamových archů se snaží správně zaznamenat výroky a činnosti učitele a žáka. Student se učí zhodnotit, reflektovat, vnímat a postřehovat veškeré záležitosti a činnosti, které se ve třídě odehrávají. Všímá si také klimatu třídy a školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Skupinová konzultace, Exkurze, výuka v terénu
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
Zhodnotit své dosavadní představy o chodu prvního stupně základní školy a o organizaci vzdělávání v ČR. Vymezit základní poznatky o vyučování orientovaného na žáka, užívat základní pedagogickou terminologii. |
Odborné dovednosti |
Pozorovat dění ve třídě, zapisovat svá pozorování. Zápisky vhodně zapsat a roztřídit. Být schopen případné spolupráce s učitelem a žáky. Pracovat s odbornou literaturou. |
Obecné způsobilosti |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
Používat popisný jazyk, prohlubovat znalosti o elementární pedagogické terminologii, vymezit průběh primárního vzdělávání v ČR. |
Odborné dovednosti |
Pozorovat a pozorované zaznamenávat popisným jazykem do pozorovacího archu. Sestavit vyučovací hodinu na základě pozorovaných faktorů. Zhodnotit specifika vyučovacího procesu. Posoudit své pocity, popsat je a reflektovat. |
Obecné způsobilosti |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Studijní praxe, |
Odborné dovednosti |
Studijní praxe, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |