Název předmětu | Průběžná náslechová praxe NŠ - 2 |
---|---|
Kód předmětu | KPG/PNPN2 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Cílem předmětu je uvést studenty do pedagogické praxe v podobě náslechů v konkrétních hodinách na prvním stupni základní školy a seznámit je se školním prostředím. Student se setkává s dalšími edukačními prostředími a učí se nezávisle pozorovat činnost ve třídě, kterou se pokouší objektivně zhodnotit. Postupně získává přehled o dokumentaci třídního učitele, seznamuje se ŠVP školy, objasňuje si pojmy jako klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, průřezová témata,? Při záznamech do pozorovacího archu využívá popisného jazyka, do záznamových archů se snaží správně zaznamenat výroky a činnosti učitele a žáka. Student se učí zhodnotit, reflektovat, vnímat a postřehovat veškeré záležitosti, které se ve třídě odehrávají. Všímá si také klimatu třídy a školy. Při své návštěvě pozoruje vybraného žáka, pro kterého se pokusí napsat krátké slovní hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Skupinová konzultace, Exkurze, výuka v terénu
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
Zhodnotit své dosavadní představy o chodu prvního stupně základní školy a o organizaci vzdělávání v ČR. Vymezit základní poznatky o vyučování orientovaného na žáka, užívat základní pedagogickou terminologii. Aplikovat znalosti z předmětu KPG/PNPN1. |
Odborné dovednosti |
Pozorovat dění ve třídě, zapisovat svá pozorování. Zápisky vhodně zapsat a roztřídit. Být schopen případné spolupráce s učitelem a žáky. Pracovat s odbornou literaturou. Aplikovat dovednosti z předmětu KPG/PNPN1. |
Obecné způsobilosti |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
Používat popisný jazyk, prohlubovat znalosti o elementární pedagogické terminologii, vymezit průběh primárního vzdělávání v ČR. Uvedené doložit na ukázkách z praxe. |
Odborné dovednosti |
Pozorovat a pozorované zaznamenávat popisným jazykem do pozorovacího archu. Sestavit vyučovací hodinu na základě pozorovaných faktorů. Zhodnotit specifika vyučovacího procesu. Posoudit své pocity, popsat je a reflektovat. Uvedené doložit na ukázkách z praxe a v odborné literatuře. |
Obecné způsobilosti |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Skupinová konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Studijní praxe, |
Odborné dovednosti |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |