Vyučující
|
-
Karpuchina Daniela, Mgr. Ph.D.
-
Formánková Jana, Mgr. Ph.D.
-
Čmielová Darina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje stanovený počet náslechů a odučí stanovený počet vyučovacích hodin (20h z každého oboru, celkem 40 výukových hodin). Dále se aktivně účastní činnosti školy, porad, třídních schůzek apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Klinická praxe pod dohledem, Demonstrace dovedností, Samostudium literatury, Studium textů
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 160 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Student má znalosti z předcházejících předmětů studijního plánu, které jsou nutné pro absolvování praxe. |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat, realizovat a reflektovat vlastní výuku |
Student má dovednosti z předcházejících předmětů studijního plánu, které jsou nutné pro absolvování praxe. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student pod vedením učitele je schopen připravovat a realizovat výuku aprobačních předmětů. Student je schopen se podílet na činnosti školy ? porady, dozory, pedagogické rady, třídní schůzky s rodiči |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat, realizovat a reflektovat vlastní výuku |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Hlaďo, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita, 2010.
-
Kepka, Josef. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele, cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
-
Nelešovská, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
Švec, V.; Bradová, J. Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
-
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
|