|
Vyučující
|
-
Voříšková Venuše, Mgr. Ph.D.
-
Brabcová Helena, Mgr. Ph.D.
-
Santoro Hana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje stanovený počet náslechů a odučí stanovený počet vyučovacích hodin (20h z každého oboru, celkem 40 výukových hodin). Dále se aktivně účastní činnosti školy, porad, třídních schůzek apod.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Klinická praxe pod dohledem, Demonstrace dovedností, Samostudium literatury, Studium textů
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 160 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Student má znalosti z předcházejících předmětů studijního plánu, které jsou nutné pro absolvování praxe. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| plánovat, realizovat a reflektovat vlastní výuku |
| Student má dovednosti z předcházejících předmětů studijního plánu, které jsou nutné pro absolvování praxe. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student pod vedením učitele je schopen připravovat a realizovat výuku aprobačních předmětů. Student je schopen se podílet na činnosti školy ? porady, dozory, pedagogické rady, třídní schůzky s rodiči |
| Odborné dovednosti |
|---|
| plánovat, realizovat a reflektovat vlastní výuku |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Portfolio, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Hlaďo, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita, 2010.
-
Kepka, Josef. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele, cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
-
Nelešovská, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
Švec, V.; Bradová, J. Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
-
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
|