Lecturer(s)
|
-
Karpuchina Daniela, Mgr. Ph.D.
-
Formánková Jana, Mgr. Ph.D.
-
Čmielová Darina, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The student completes a specified number of hearings and teaches a specified number of teaching hours (20 hours from each field, a total of 40 teaching hours). They also actively participate in school activities, councils, class meetings, etc.
|
Learning activities and teaching methods
|
Discussion, Clinical practice under supervision, Skills demonstration, Self-study of literature, Textual studies
- Practical training (number of hours)
- 160 hours per semester
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Graduate study programme term essay (40-50)
- 40 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
No particular prerequisites specified. |
Student má znalosti z předcházejících předmětů studijního plánu, které jsou nutné pro absolvování praxe. |
Skills |
---|
to plan, implement and reflect own teaching. |
Student má dovednosti z předcházejících předmětů studijního plánu, které jsou nutné pro absolvování praxe. |
Competences |
---|
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Eligibility: The student is able to prepare and perform teaching of qualified subjects under the guidance of a teacher. The student is able to participate in school activity ? meetings, supervision, pedagogical conferences, parent-teacher conferences. |
Skills |
---|
to plan, implement and reflect own teaching. |
Competences |
---|
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Clinical practice under supervision |
Textual studies |
Skills demonstration |
Self-study of literature |
Discussion |
Skills |
---|
Clinical practice under supervision |
Competences |
---|
Clinical practice under supervision |
Skills demonstration |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Portfolio |
Continuous assessment |
Skills |
---|
Skills demonstration during practicum |
Competences |
---|
Portfolio |
Recommended literature
|
-
Hlaďo, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita, 2010.
-
Kepka, Josef. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele, cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
-
Nelešovská, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
Švec, V.; Bradová, J. Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
-
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
|