Vyučující
|
-
Benešová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.) Mateřská škola jako instituce 2.) Vedoucí pracovník mateřské školy 3.) Úvod do problematiky financování školy 4.) Základy personalistiky 5.) Tvorba koncepce školy 6. Kultura školy 7.) Základy public relations 8.) Sebeprezentace u výběrového řízení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 23 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Popsat vzdělávací systém ČR. |
Zná základy obecné didaktiky a didaktiky předškolního věku. |
Zná Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání v aktuálním znění. |
Má znalosti z oblasti pedagogické a sociální psychologie. |
Zná techniky efektivní komunikace. |
Odborné dovednosti |
---|
Využívá techniky efektivní komunikace. |
Dokáže spolupracovat s druhými, přednést své názory, argumentovat. |
Dokáže formulovat své představy o práci učitele a mateřské školy. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zná právní předpisy vztahující se k předškolnímu vzdělávání. |
Vysvětlí roli a funkci řídícího pracovníka mateřské školy. |
Orientuje se v problematice financování škol. |
Vysvětlí rozdíly mezi managementem a leadershipem. |
Vysvětlí pojmy kultura školy, klima školy, klima třídy a faktory, které je ovlivňují. |
Uvede příklady aktivit v rámci public relation. |
Odborné dovednosti |
---|
Umí napsat životopis. |
Navrhne koncepci fiktivní mateřské školy. |
Umí napsat grantovou žádost. |
Umí vytvořit propagační materiál mateřské školy. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Chvál, Martin. Na naší škole nám záleží : jak sledovat a hodnotit kvalitu školy. Vydání první. 2018. ISBN 978-80-262-1321-5.
-
LHOTKOVÁ, I., ŠNÝDROVÁ, I., TURECKIOVÁ, M. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. 2012.
-
Syslová, Zora. Jak úspěšně řídit mateřskou školu. 2., doplněné a aktualizované vydání. 2015. ISBN 978-80-7478-859-8.
-
Trojanová, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. 2. vydání. 2017. ISBN 978-80-7552-842-1.
|