Course: Thesis Related Seminar 2

« Back
Course title Thesis Related Seminar 2
Course code KPG/SBP2
Organizational form of instruction Seminar
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 6
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory, Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Tvrdá Zuzana, Mgr. Ph.D.
  • Sovová Markéta, PhDr. Ph.D.
  • Šafránková Pavlína, PhDr. et Mgr. Ph.D.
  • Benešová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Sabotin Michal, Mgr.
  • Marešová Veronika, Mgr. et Bc.
  • Klaban Gregorová Darina Josephine, MgA. Ph.D.
  • Pavlů Petr, Mgr. et MgA.
  • Hrdina Václav, Mgr. Ph.D.
  • Klíma Jaroslav, Doc. PaedDr. Ph.D.
  • Pavlík Robert, PhDr. Ph.D.
  • Benediktová Vlasta, PhDr. Ph.D.
  • Brezáni Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Heller Tomáš, prof. PhDr. Ph.D.
  • Krpálková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
  • Formánková Jana, Mgr. Ph.D.
  • Holubová Simona, Doc. PaedDr. Ph.D.
  • Ondruszová Lucie, PhDr. Ph.D.
Course content
Bachelor thesis is the final project of bachelor studies program and is prerequisite for accomplishing the state bachelor exams in the particular major. Student picks one of the topics offered by the faculty, or chooses his/her own topic, which must be approved by a supervisor. The faculty also determines the work schedule. The supervisor assigns guidelines for drawing up the bachelor thesis

Learning activities and teaching methods
One-to-One tutorial, Seminar
  • Undergraduate study programme term essay (20-40) - 110 hours per semester
  • Individual project (40) - 40 hours per semester
  • Contact hours - 8 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Využívat znalosti získané v předmětu KPG/SBP1.
Skills
Využívat dovednosti získané v předmětu KPG/SBP1.
learning outcomes
Knowledge
Pracovat s odbornou literaturou domácí i zahraniční.
Využívat zvolenou metodiku výzkumu v praktické části práce.
Analyzovat různé výzkumné metody využívané v pedagogice a psychologii.
Skills
Aplikovat zvolenou metodiku výzkumu na téma své bakalářské práce.
Prezentovat výsledky výzkumu z bakalářské práce.
teaching methods
Knowledge
Seminar
One-to-One tutorial
assessment methods
Bachelor's thesis assessment
Recommended literature
  • &. dle zvoleného tématu bakalářské práce. &.
  • Hendl, Jan; Remr, Jiří. Metody výzkumu a evaluace. 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Horák, František; Chráska, Miroslav. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu : Určeno pro posl. fak. pedagog. a filozof.. 1. vyd. Praha : SPN, 1989.
  • Maňák, Josef; Švec, Vlastimil. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
  • Miovský, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
  • Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezměn. vyd. Praha : Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.
  • Skutil, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Vyd. 1. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
  • Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Pre-school Teachers (19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Summer