Předmět: Kolokvium k praxi a tvorba portfolia 1

« Zpět
Název předmětu Kolokvium k praxi a tvorba portfolia 1
Kód předmětu KPG/SPKP1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Benediktová Vlasta, PhDr. Ph.D.
  • Marešová Veronika, Mgr. et Bc.
Obsah předmětu
Obsahem kurzu je průběžné reflektování a evaluace absolvovaných odborných praxí. V rámci úvodního semináře je studentům prezentována práce se studijním portfoliem (formální náležitosti, obsahová struktura) jeho využitím a návod na jeho zpracování včetně doporučené studijní literatury. V rámci kolokvií studenti formou kooperace vzájemně konzultují a vyhodnocují absolvované odborné praxe (získané znalosti, dovednosti, postupy odborné práce, spolupráci s vybraným pracovištěm, aj.)

Studijní aktivity a metody výuky
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát základní pedagogickou terminologii
Odborné dovednosti
reflektovat poznatky získané o fungování výchovně vzdělávacích institucích, kooperovat a diskutovat v týmu
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat, vyhodnotit a zobecnit konkrétní znalosti, zkušenosti získané během odborných praxích
Odborné dovednosti
zpracovat profesní portfolio - záznam z absolvované odborné praxe
vyhodnotit znalosti, dovednosti, zkušenosti získané během odborných praxí
obhájit a konfrontovat zpracované portfolio s poznatky, názory a zkušenostmi ostatních studentů prostřednictvím techniky kooperace
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Kooperativní výuka,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Kooperativní výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Portfolio,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Skupinová prezentace,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • HENRIKSEN, J.O., VETLESEN, A.J. Blízké a vzdálené: etické teorie a principy práce s lidmi. Brno: Sdružení Podané ruce, 2000. ISBN 80-85834-85-5.
  • NEZVALOVÁ,D. Portfolio a jeho hodnocení. Olomouc: UPOL, 2012.
  • REITMAYEROVÁ,E. Cílená zpětná vazba pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
  • TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele. Praha: NÚV, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr