Vyučující
|
-
Benediktová Vlasta, PhDr. Ph.D.
-
Marešová Veronika, Mgr. et Bc.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem kurzu je průběžné reflektování a evaluace absolvovaných odborných praxí. V rámci úvodního semináře je studentům prezentována práce se studijním portfoliem (formální náležitosti, obsahová struktura) jeho využitím a návod na jeho zpracování včetně doporučené studijní literatury. V rámci kolokvií studenti formou kooperace vzájemně konzultují a vyhodnocují absolvované odborné praxe (získané znalosti, dovednosti, postupy odborné práce, spolupráci s vybraným pracovištěm, aj.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát základní pedagogickou terminologii |
Odborné dovednosti |
---|
reflektovat poznatky získané o fungování výchovně vzdělávacích institucích, kooperovat a diskutovat v týmu |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat, vyhodnotit a zobecnit konkrétní znalosti, zkušenosti získané během odborných praxích |
Odborné dovednosti |
---|
zpracovat profesní portfolio - záznam z absolvované odborné praxe |
vyhodnotit znalosti, dovednosti, zkušenosti získané během odborných praxí |
obhájit a konfrontovat zpracované portfolio s poznatky, názory a zkušenostmi ostatních studentů prostřednictvím techniky kooperace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
HENRIKSEN, J.O., VETLESEN, A.J. Blízké a vzdálené: etické teorie a principy práce s lidmi. Brno: Sdružení Podané ruce, 2000. ISBN 80-85834-85-5.
-
NEZVALOVÁ,D. Portfolio a jeho hodnocení. Olomouc: UPOL, 2012.
-
REITMAYEROVÁ,E. Cílená zpětná vazba pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
-
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele. Praha: NÚV, 2012.
|