Předmět: Praxe průběžná 1 - sociální pedagogika

« Zpět
Název předmětu Praxe průběžná 1 - sociální pedagogika
Kód předmětu KPG/SPPP1
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Benediktová Vlasta, PhDr. Ph.D.
  • Marešová Veronika, Mgr. et Bc.
Obsah předmětu
Průběžná odborná praxe ve vybrané organizaci (instituci) relevantní ve vztahu k studijnímu programu Sociální pedagogika je zaměřena na vlastní přímou práci s jedincem či skupinou pod supervizí odborného pracovníka (koordinátora praxe). Kurz obsahuje pravidelné jednodenní praxe v rozsahu 6 hodin týdně v rozmezí 2. - 12. týdne semestru. Pro výkon odborné praxe je v rozvrhu vymezen konkrétní den. Na konkrétním průběhu praxe se student domlouvá s koordinátorem praxe. Průběh praxe student zaznamenává na záznamový arch pro výkon praxe, který dává ke kontrole a podpisu koordinátorovi praxe a předkládá k průběžné reflexi v rámci kolokvia.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 66 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát základní pedagogickou terminologii, orientovat se ve fungování výchovně vzdělávacích institucích
Odborné dovednosti
reflektovat poznatky, dovednosti a zkušenosti získané v rámci odborné praxe
Výsledky učení
Odborné znalosti
seznámit se s chodem vybrané organizace (pracoviště) - se způsoby práce, sociálními vztahy, specifiky instituce atd.
Odborné dovednosti
ověřit si a konfrontovat teoretická východiska studijního programu v praxi, získat základní profesní dovednosti relevantní ve vztahu k studijnímu programu, vyhodnocovat a stimulovat proces identifikace odborného pracovníka
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Odborné dovednosti
Studijní praxe,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • JANKOVSKÝ, J. Etika pro pomáhající profese.. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
  • KODYMOVÁ, P., KOLÁČKOVÁ, J., MATOUŠEK, O. Sociální práce v praxi: Specifika různých cílových skupin a práce s nimi.. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-736-7002-3.
  • Matoušek, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
  • ŘEZNÍČEK, I. Metody sociální práce, podklady ke stážím a ke kazuitsickým seminářům. Praha: Slon, 2000. ISBN 978-80-8585-00-1.
  • SCHMIDABUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr