Vyučující
|
-
Benediktová Vlasta, PhDr. Ph.D.
-
Marešová Veronika, Mgr. et Bc.
|
Obsah předmětu
|
Souvislá odborná praxe ve vybrané organizaci (instituci) relevantní ve vztahu k studijnímu programu Sociální pedagogika je zaměřena na vlastní přímou práci s jedincem či skupinou pod supervizí odborného pracovníka (koordinátora praxe). Kurz obsahuje třítýdenní souvislou praxi na vybraném pracovišti. Pro výkon souvislé odborné praxe jsou vymezeny poslední 3 týdny v semestru, denně od cca 8:00 - 15:00 hodin dle uvážení a potřeb pracoviště odborné praxe a studentovy domluvy s pracovištěm. Na konkrétním průběhu praxe se student domlouvá s koordinátorem praxe. Průběh praxe student zaznamenává na záznamový arch pro výkon praxe, který dává ke kontrole a podpisu koordinátorovi praxe a předkládá k průběžné reflexi v rámci kolokvia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 105 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát základní pedagogickou terminologii, orientovat se ve fungování výchovně vzdělávacích (pomáhajících) institucích |
Odborné dovednosti |
---|
reflektovat poznatky, dovednosti a zkušenosti získané v rámci odborné praxe |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat a charakterizovat vybranou organizaci (pracoviště): způsoby práce, cílovou skupinu, sociální vztahy, specifika instituce atd. |
Odborné dovednosti |
---|
ověřit si a konfrontovat teoretická východiska studijního programu v praxi |
získat a rozvíjet základní profesní kompetence relevantní ve vztahu k studijnímu programu |
průběžně zpravovávat záznamy z odborné praxe prostřednictvím profesního portfolia |
průběžně vyhodnocovat a stimulovat proces identifikace pomáhajícího pracovníka |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Odborné dovednosti |
---|
Studijní praxe, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
JANKOVSKÝ, J. Etika pro pomáhající profese.. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
-
KODYMOVÁ, P., KOLÁČKOVÁ, J., MATOUŠEK, O. Sociální práce v praxi: Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-002-3.
-
Matoušek, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
-
ŘEZNÍČEK, I. Metody sociální práce, podklady ke stážím a ke kazuistickým seminářům. Praha: Slon, 2000. ISBN 978-80-8585-00-1.
-
SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.
|