Vyučující
|
-
Ritz Zdeněk, PaedDr. CSc.
-
Ondruszová Lucie, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje stanovený počet náslechů a odučí stanovený počet vyučovacích hodin. Účastní se činnosti školy - porady, třídní schůzky, apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Klinická praxe pod dohledem, Demonstrace dovedností, Samostudium literatury
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 60 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat, realizovat a reflektovat vlastní výuku. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student pod vedením učitele je schopen připravovat a realizovat výuku aprobačních předmětů. Student je schopen se podílet na činnosti školy - porady, dozory, pedagogické rady, třídní schůzky s rodiči |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat, realizovat a reflektovat vlastní výuku. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno: Mendelova univerzita, 2010. ISBN 978-80-7375-468-6.
-
Kepka,J. a kol.:. Pedagogická praxe na základní a střední škole. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
|