Vyučující
|
-
Brezáni Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Heller Tomáš, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je získání základních dovedností vědecké práce, zpracování odborného textu a řešení výzkumného úkolu. Student/ka si osvojí základní dovednosti v oblasti zpracování projektu závěrečné práce. Student/ka získá znalostní a dovednostní základ pro aplikaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu v oblasti sociální práce. Témata Volba tématu a volba vedoucího práce. Typy závěrečných prací, Teoretické zakotvení práce Formulace ústřední výzkumné otázky a hypotéz. Volba vzorku. Volba metody výzkumu. Práce s literaturou a jinými prameny. Smysl konzultací, příprava na konzultace, využívání konzultací. Formy odborného textu. Výčet a charakteristika forem odborného textu. Překryv s publicistikou. Rozbor jednotlivých forem odborného textu z hlediska účelu a záměru autora. Postup při psaní odborného textu. Záměr autora, základní koncept, výběr formy odborného textu ve vztahu k cíli sdělení. Stavba odborného textu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
předmět předpokládá základní orientaci ve vědách o člověku a promyšlený koncept kvalifikační práce |
Výsledky učení |
---|
student získá absolvováním předmětu základní orientaci v metodologické literatuře, dovednosti formulování výzkumného problému, strukturace a koncipování odborného textu, volby výzkumných metod a vzorku, užívání odborného jazyka a aplikace zásad etiky vědecké práce |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Hendl, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-549-3.
-
Mills, Charles Wright. Sociologická imaginace. Praha : SLON, 2002. ISBN 80-86429-04-0.
-
Morgan, David L. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu : 2. titul série Metodologie. Boskovice : Albert, 2001. ISBN 80-85834-77-4.
-
Murray D.M. Write to learn.Iind. Rinehart and Winston, New York, 1987.
-
Průcha, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.
-
Silverman, David. Ako robiť kvalitatívny výskum : praktická príručka. Bratislava : Ikar, 2005. ISBN 80-551-0904-4.
-
Strauss, Anselm; Corbinová, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno : Sdružení Podané ruce, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
-
Strunk, William, Jr. The elements of style. 3rd ed. New York ; Macmillan Publishing, 1979. ISBN 0-02-418200-I.
|