Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, cíle předmětu. 2. Homeostáza organismu 3. Funkční aspekty bio-psycho-socio rovnováhy 4. Intervenční systémy ochrany zdraví 5. Intervenční programy - biologická ohrožení 6. Intervenční programy - život ohrožující stavy 7. Modelové stavy při mimořádných opatřeních 8. IZS a využití first responderů 9. Úrazy v pedagogické praxi, bezvědomí 10. Úkony v život zachraňujících situacích 11. Preventivní strategie učitele na zdravotní krize. 12. Psychologická charakteristika krizových situací 13. Evaluace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 5 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 14 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 14 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vnímat odlišnost somatické i mentální stránky existence lidského jedince. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklad pro pochopení odchylek v psychické a tělesné oblasti při náhlé zátěži a změně salutogenetických podmínek. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získávání a zpracovávání znalostí a informací, vyhledává a rozvíjí efektivní postupy ve svém učení, bc. studium: plánuje a organizuje vlastní vzdělávací a pracovní činnosti; bc. studium: uplatňuje vhodné metody a dříve získané znalosti a dovednosti při řešení problémů, vedle tvůrčího myšlení s využitím představivosti a intuice využívá analytické a kritické myšlení; mgr. studium: samostatně získává další odborné znalosti, dovednosti a kompetence především na základě praktických zkušeností a jejich vyhodnocení, ale i samostatným studiem teoretických poznatků z oboru studia; mgr. studium: do řešení problémů zařazuje reflexi etického rozměru problémů, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: Vyhodnocuje jednotlivé stavy na základě aktuálního stavu, Orientuje se v dostupných intervencích pro minimalizaci ohrožení zdraví, Analyzuje klady a zápory jednotlivých intervencí. |
Odborné dovednosti |
---|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: Přistupuje zodpovědně k intervenčním metodám a využívá je i preventivním způsobem |
Obecné způsobilosti |
---|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: Student získává další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě získaných znalostí a modelových stavů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Řešení problémů, |
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody Přednáška s výkladem, Řešení problémů, Kritické myšlení |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: Přednáška s výkladem, Řešení problémů, Kritické myšlení. |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: Přednáška s výkladem, Řešení problémů, Kritické myšlení. |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: Zpracováním písemné práce v rámci reflexe aktivit na semináři |
Odborné dovednosti |
---|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: demonstrace dovedností praktickou činností |
Obecné způsobilosti |
---|
Odborné způsobilosti - odborné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: Sebehodnocení a průběžné hodnocení |
Doporučená literatura
|
-
Gustave Le Bon. Psychologie davu. Praha. 2016.
-
Klíma, J. et al. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada, 2016. ISBN 9788024750149.
-
Mareš, Jiří. Posttraumatický rozvoj člověka. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024730073.
-
Ondřej Franěk. ZACHRANNASLUZBA.CZ. .
-
Petržela Daniel Michal. První pomoc pro každého. Praha: Grada. 2016.
-
Šmarda, Jan et al. Biologie pro psychology a pedagogy. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073673437.
-
Záchranný kruh. Doporučené postupy při život zachraňujících stavech. 2021.
|