Vyučující
|
-
Benediktová Vlasta, PhDr. Ph.D.
-
Marešová Veronika, Mgr. et Bc.
|
Obsah předmětu
|
Semináře jsou založeny na setkání studentů s odborníky z praxe (zástupci partnerských institucí, zprostředkující realizace odborných praxí). Studenti se seznamují s konkrétními vybranými institucemi, získají informace o způsobech práce a sociálních vztazích daného pracoviště. Prostřednictvím toho mají možnost si naplánovat, na jakém pracovišti budou vykonávat nadcházející průběžné a souvislé praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Seminární výuka, Exkurze, výuka v terénu
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v základní pedagogické terminologii, zhodnotit své dosavdaní představy o fungování výchovně vzdělávacích institucích |
Odborné dovednosti |
---|
pozorovat, zapisovat a reflektovat poznatky získané o fungování vybraných výchovně vzdělávacích institucích, pracovat s odbornými zdroji |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat vybraná pracoviště a instituce (jejich způsoby práce, cílovou skupinu, sociální vtzahy atd.) |
vysvětlit a charakterizovat systém pomáhání, pomáhajích institucí v ČR |
Odborné dovednosti |
---|
reflektovat poznatky a zkušenosti zprostředkované zástupci odborných pracovišť relevantních ve vztahu k studijnímu programu |
vypracovat plán odborné praxe (zahrnující vlastní očekávání od studia, otázku budoucí profilace a uplatnění, plán pro nadcházející semestry aj.) |
prezentovat a obhájit plán odborné praxe, diskutovat s vyučující a ostatními studenty |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha, 2016. ISBN 978-80-262-0987-4.
-
JANKOVSKÝ, J. Etika pro pomáhající profese.. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
-
KODYMOVÁ, P., KOLÁČKOVÁ, J., MATOUŠEK, O. Sociální práce v praxi: Specifika různých cílových skupin a práce snimi.. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-736-7002-3.
-
Matoušek, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
-
ŘEZNÍČEK, I. Metody sociální práce, podklady ke stážím a ke kazuistickým seminářům. Praha: Slon, 2000. ISBN 978-80-8585-00-1.
-
SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.
|