Vyučující
|
-
Holubová Simona, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Přehled poruch chování u dětí - poruchy specifické a nespecifické, agresivní a neagresivní 2. Příčiny poruch chování u dětí na 1. st. ZŠ 3. Rizikové faktory v rodině 4. ADHD - terapie a intervence ve školním prostředí a v rodině 5. Neagresivní poruchy chování u dětí - příčiny, pedagogické řešení, spolupráce s rodinou a orgány OSPOD 6. Agresivní poruchy chování u dětí - příčiny, pedagogické řešení, spolupráce s rodinou a orgány OSPOD 7. Nekázeň - příčiny, pedagogické řešení, spolupráce s rodinou 8. Strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže 9. Organizace práce se žákem s poruchou chování 10. Práce se školní třídou 11. Minimální preventivní program na 1. st. ZŠ, spolupráce s metodikem prevence na ZŠ 12. Spolupráce s PPP a SPV při řešení poruch chování u dětí 13. Systém reedukačních zařízení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní orientace v teorii sociální patologie a vývojové a sociální psychologie |
Odborné dovednosti |
---|
se orientovat v legislativních normách souvisejících se sociálně patologickou problematikou |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
v etiologických souvislostech poruch chování na 1. st. ZŠ základních intervenčních postupů při řešení poruch chování u žáků 1. s. ZŠ |
Odborné dovednosti |
---|
v získávání údajů o poruchách chování u žáků 1. st. ZŠ |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. 2001. ISBN 80858660803.
-
ČAPEK, R. Odměny a tresty ve školní praxi.. 2017. ISBN 9788024746395.
-
JANOŠOVÁ, P.KOLEROVÁ, L. Psychologie školní šikany,. 2016. ISBN 9788024729923.
-
JEDLIČKA, R. Poruchy socializace u dětí a dospívajících.. 2015. ISBN 9788024754475.
-
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Nepozornost, hyperaktivita a impulzivita,. 2017. ISBN 9788027102044.
-
PEMLOVÁ, T., PTÁČEK, R. Zanedbávání dětí.. 2016. ISBN 9788024756950.
-
VÁGNEROVÁ, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. 2014. ISBN 9788026206965.
|