Předmět: Výstupová praxe

« Zpět
Název předmětu Výstupová praxe
Kód předmětu KPG/VPXVV
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bouda Antonín, PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vlastní výstupová praxe na ZŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální konzultace, Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Exkurze, výuka v terénu
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 20 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Definovat klíčové pojmy z obecné a oborové didaktiky.
Popsat teroetická východiska z oblasti psychologie učení a teorie vzdělávání.
Charakterizovat pedagogický proces.
Odborné dovednosti
Zhodnotit teoretická východiska z oblasti psychologie učení a teorie vzdělávání.
Navrhnout didaktický postup ve výuce vybraného tématu z Výchovy ke zdraví.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Charakterizovat Výchovu ke zdraví jako vzdělávací obor v RVP ZV.
Popsat očekávané výstupy a tematické celky ze vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.
Objasnit spojitost očekávaných výstupů s odbornými tématy z oblasti podpory zdraví.
Vysvětlit a popsat didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace.
Odborné dovednosti
Navrhovat možnosti naplňování klíčových kompetencí ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví.
Projektovat a realizovat vyučovací jednotku ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví.
Reflektovat vlastní didaktické výstupy ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Studijní praxe,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Studijní praxe,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Učebnice a metodické příručky, literatura uvedená v rámci didaktiky předmětu.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr