Název předmětu | Videotrénink ve škole 1 |
---|---|
Kód předmětu | KPG/VTI1 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Student bude po absolvování předmětu schopen prezentovat a zdůvodnit mikroanalýzy videozáznamu komunikace a vedení výukového procesu. Osvojí si základy vedení žáků k sebeřízení na základě fungování mozku a vědomé reflexe vztahových signálů ve vlastní komunikaci. Rozpoznává v komunikaci vztahově asymetrické výroky (interpretaci, manipulaci, hodnocení, mentorování, dvojné vazby, popírání vidění, ironie) a popisuje jejich důsledky pro činnost mozku příjemce a pro rozvoj jeho sebeřízení. Naučí se používat popisný jazyk, pátrání po porozumění, zveřejňovat své emoce, vyzývat žáky k navrhování dohod a dávat pozitivní a negativní zpětné vazby. Přehled témat: 1. VTI vznik a fungování v současnosti 2. Zásady práce VTI 3. Fungování mozku žáků během komunikace 4. Sociální potřeby (status, autonomie, důvěra, férovost) a potřeba jistoty a vliv jejich saturace na činnost mozku 5. Vztahové signály v komunikaci a jejich vztah k sociálním potřebám a jistotě 6. Sebeřízení žáků 7. Emoce v komunikaci 8. Poskytování zpětných vazeb v komunikaci 9. Vedení a řízení 10. Proces vedení 11. Zvládání acting - outů a manipulace v komunikaci se žáky 12. Práce s věcnými signály v komunikaci
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
s porozuměním užívat terminologii obecné didaktiky. |
Odborné dovednosti |
plánovat výuku a zdůvodnit volbu metod a forem výuky ve vztahu ke vzdělávacímu obsahu a výukovým cílům. |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
student bude schopen rozumět podstatě respektující komunikace, bude schopen rozlišit efektivní a neefektivní komunikaci, bude reflektovat vlastní komunikaci prostřednictvím týdenních zápisů a na konci semestru vyjádří svůj posun a doporučení pro další dny |
Odborné dovednosti |
hodnotit výuku podle předem daných kritérií (hodnotícího archu) a svá tvrzení zdůvodnit. |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
Demonstrace dovedností, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Obecné způsobilosti |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Sebehodnocení, |
Kolokvium, |
Odborné dovednosti |
Kolokvium, |
Obecné způsobilosti |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |