Předmět: Videotrénink ve škole 2

« Zpět
Název předmětu Videotrénink ve škole 2
Kód předmětu KPG/VTI2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ondruszová Lucie, PhDr. Ph.D.
  • Formánková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student bude po absolvování předmětu vědět, z jakých teoretických a metodických základů VTI vychází. Osvojí si základy pořizování videozáznamů z výuky. V konkrétních situacích z praxe navrhne, jak by je řešil a svoji volbu zdůvodní s oporou o argumenty z oblasti činnosti mozku během komunikace a s oporou o popis situačního kontextu. Bude schopen pořídit vlastní videonahrávku z vyučovacího procesu, provést mikroanalýzu nahrávky, poskytnout bezprostřední zpětnou vazbu kolegům k mikroanalýze a reflektovat svoji i cizí činnost ve vyučovacím procesu. Přehled témat: 1. Základy fungování VTI 2. Iniciativa žáků a příjem pedagogů 3. Stanovení cíle při práci s VTI 4. Zásady analýzy interakcí mezi učitelem a žáky 5. Kontraindikace při práci s VTI 6. Možnosti využití VTI Zásady sestavování plánu osobního rozvoje

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Kooperativní výuka, Prezentace práce studentů, Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností
  • Kontaktní výuka - 40 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 30 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Výsledky učení
Odborné dovednosti
student pořídí videonahrávku vybraného úseku své práce ve vyučování - Provede analýzu nahrávky s oporou o teorii VTI - Při skupinové diskusi (3 lidé) nabídne svoji nahrávku a analýzu - Skupina prezentuje své objevy v seminární skupině
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Demonstrace dovedností,
Kooperativní výuka,
Skupinová konzultace,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Skupinová prezentace,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Fisher, Robert. Učíme děti myslet a učit se : praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.
  • VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.
  • Watzlawick, Paul; Bavelasová, Janet Beavin; Jackson, Don D. Pragmatika lidské komunikace : interakční vzorce, patologie a paradoxy. Hradec Králové : Konfrontace, 1999. ISBN 80-86088-04-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní