-
CIPRO, M. Galerie světových pedagogů. Praha, 2002. ISBN 80-238-8003-9.
-
HORÁK, J., KRATOCHVÍL, M. Stručné dějiny vývoje školy a pedagogického myšlení. Liberec: Technická univerzita, 2005. ISBN 80-7083-9444-9.
-
JŮVA, V. Základy pedagogiky. Brno : Paido, 2001.
-
KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky.. Praha Grada, 2008.
-
LENDEROVÁ, M. RÝDL, K. Radostné dětství?. Praha Paseka, 2006. ISBN ISBN: 80-7185-64.
-
OMÁČKA, J. Proměny školního vzdělání v našich dějinách. Ústí nad Labem: UJEP, 1993.
-
PRŮCHA, J. Česká vzdělanost.. Praha Wolters Kluwer, 2015. ISBN ISBN: 978-80-747.
-
RÝDL, K. Peter Petersen a pedagogika jenského plánu.. Praha ISV, 2001. ISBN ISBN: 80-85866-87.
-
Rýdl, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd. Brno : Marek Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3.
-
Singule, František. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 80-04-26160-4.
-
ŠTVERÁK, V. Dějiny pedagogiky I a II.. Praha : Karolinum, 1994.
-
Štverák, Vladimír; Čadská, Milada. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Dotisk 2. vyd. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-7184-797-6.
-
Váňová, Růžena. Studijní texty k dějinám pedagogiky. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-122-2.
|