Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Interpretace textu /témata, prostředky/ Literatura jako zdroj dramatických her Žánry literatury pro děti Prostředky uměleckého přednesu Úvod do metodiky dětského přednesu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
absolvování předmětu KPG/TŘAV |
Výsledky učení |
---|
studenti se seznámíy s možnostmi a způsoby využívání literárního textu v dramatické výchově. Vlastní zkušeností si ověří různé způsoby interpretace textu. Dokáží se orientovat v základní metodice dětského přednesu a porozumí specifice dětské literatury |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Praktická zkouška, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Disman, Miloslav. Dětský přednes a dramatický projev. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1968.
-
Hlavsa, Jaroslav. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
Hůrková-Novotná, J. - Makovičková, H. Základy jevištní mluvy 1,2. SPN Praha, 1984.
-
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : Zásobník dramatických her a informací. 7., rozš. vyd. Praha : Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.
|