Předmět: Školy v přírodě

« Zpět
Název předmětu Školy v přírodě
Kód předmětu KPG/ŠVPMŠ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sabotin Michal, Mgr.
Obsah předmětu
1. - školní ozdravné pobyty - teoretická východiska - přínosy a rizika 2. - související vyhlášky 3. - zajištění bezpečnosti 4. - příprava a realizace 5. - sdílení vlastních zkušeností

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 6 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 22 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát zákony a vyhlášky související s předškolním vzděláváním
vysvětlit klíčové pedagogické pojmy
uvést příklady vzdělávacích metod a organizačních forem
Odborné dovednosti
plánovat výchovně vzdělávací činnost
využívat různé organizační formy
samostatně realizovat výchovně vzdělávací činnosti s dětmi
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
Výsledky učení
Odborné znalosti
zná vyhlášku související s organizací školních ozdravných pobytů
vysvětlí přínosy výchovně vzdělávacího pobytu pro děti
Odborné dovednosti
dokáže realizovat výchovně vzdělávací činnost v prostředí školního ozdravného pobytu
zvládá organizační záležitosti související se školním ozdravným pobytem
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Odborné dovednosti
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Obecné způsobilosti
Samostatná práce studentů,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Danišová, Justina a Petr Daniš. Svobodná hra: jak nechat vyrůst radostné, odolné a samostatné děti. Praha. 2020.
  • Hanuš, Radek; Chytilová, Lenka. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
  • Jančaříková, Kateřina. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-7496-327-8.
  • Jančaříková, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Josef Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
  • Jančaříková, Kateřina; Kapuciánová, Magdaléna. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Praha : Raabe, 2013. ISBN 978-80-7496-071-0.
  • Jirásek, Ivo. Zážitková pedagogika : teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Vydání první. 2019. ISBN 978-80-262-1485-4.
  • Kavková, Alice. Retrohraní : přes 200 her z doby, kdy nebyly mobily. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-264-2787-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr