Vyučující
|
-
Černá Milena, doc. Ing. Ph.D.
-
Hemr Vladimír, Ing. Ph.D., MA
-
Halada Václav, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Podnikání, podnikatelské prostředí Hledání nápadů, metody hledání nápadů, podnikatelské příležitosti Design thinking, hodnocení nápadů, praktické příklady Zadání a konkretizace zadaného úkolu/tématu Stanovení cílů a hlavních aktivit zadaného úkolu, harmonogram zpracování, definice milníků a dílčích úkolů Individuální a skupinové konzultace Lean přístup, uživatelské testování Finalizace zadaného tématu a příprava prezentace Prezentace finální verze zadaného úkolu a následná odborná diskuse Výuka probíhá v rámci předem stanovených termínů (několik dní za sebou, upřesněno vyučujícím začátkem semestru) a v kooperaci s dalšími univerzitami ČR (výuka realizována na předem domluvených místech - např. Brno, Ostrava, Praha) včetně závěrečné prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 25 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Popsat základní aspekty podnikatelské činnosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovat základní metody analýzy okolí Aplikovat základní manažerské přístupy k řešení dílčích úkolů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Charakterizovat znalosti, které nastudoval a použil v kontextu řešení daného zadání. Popsat klíčové a moderní přístupy v podnikání a hledání podnikatelských příležitostí. |
Odborné dovednosti |
---|
Vypracovat podnikatelský model a plán. Prakticky řešit a aplikovat konkrétní situace vedoucí k zahájení a rozvoji podnikatelské činnosti. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Bygrave, William D.; Zacharakis, Andrew. Entrepreneurship. 3rd ed. Hoboken : Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-58289-3.
-
Osterwalder, Alexander; Pigneur, Yves; Clark, Tim. Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers. Hoboken : John Wiley & Sons, 2010. ISBN 978-0-470-87641-1.
-
Pijl, Patrick van der; Lokitz, Justin; Solomon, Lisa Kay. Design a better business : new tools, skills and mindset for strategy and innovation. 2016. ISBN 978-1-119-27211-3.
-
Srpová, Jitka; Řehoř, Václav. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.
|