Předmět: Tvorba globálních strategií

« Zpět
Název předmětu Tvorba globálních strategií
Kód předmětu KPM/ADGSN
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mráz Jiří, prof. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Charakter strategie, strategická témata, dimenze strategie Předmět je určen pro doktorské studium. Analýza poslání a vize Etika, sociální zodpovědnost, udržitelnost strategií Úrovně strategií Externí analýza, odvětví, vztahy, mezinárodní kontext Interní analýza, zaměření strategií, řízení paradoxů, mezinárodní kontext Mezinárodní perspektiva v tvorbě strategií Způsob tvorby strategií a výběru strategií Implementace strategie Monitoring strategie a její hodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 100 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 100 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 36 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Orientovat se v základních ekonomických charakteristikách.
Vymezit strukturu podnikatelského prostředí v globálním prostoru.
Odborné dovednosti
Zvládat práci s neadaptovaným odborným textem.
Zpracovávat odborné rešerše k danému tématu.
Obecné způsobilosti
Orientovat se v základních ekonomických pojmech. Sledovat politické a ekonomické trendy a vývoj v globálním prostoru.
Výsledky učení
Odborné znalosti
posoudit relevantnost přijaté strategie metodicky vyhodnocovat informace formulovat podnikatelské strategie
Odborné dovednosti
provádět pokročilé analýzy podnikatelského prostředí provádět predikce budoucího vývoje podnikatelského prostředí vymezit efektivní chování organizace v globálním konkurenčním prostoru
Obecné způsobilosti
získávat informace a tyto kriticky hodnotit odborně argumentovat formulovaná stanoviska
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Seminární výuka (diskusní metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Přednáška s diskusí,
Řešení problémů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Přednáška s diskusí,
Samostudium,
Seminární výuka (badatelské metody),
Individuální konzultace,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • DAVID, Fred, R., DAVID, Forest, R. Strategic Management, Concepts and Cases.15th Edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2015. ISBN 978-1-292-01689-4.
  • DE WIT, Bob, MEYER, Ron. Strategy: An International Perspective. 6th Edition. London: Cengage Learning EMEA, 2017. ISBN 978-1-473-72515-7.
  • GRANT, Robert M. Contemporary strategy analysis: text and cases. 8th Edition. Chichester: Wiley, 2013. ISBN 978-1-119-94189-7.
  • PORTER, Michael E. Competitive advantage: creating and sustaining superior performance. 1st Free Press export Edition. New York: Free Press, 2004. ISBN 0-7432-6087-2.
  • PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 2004. ISBN 0-7432-6088-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr