Vyučující
|
-
Špongrová Alena, Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Podstata marketingu a prostředí marketingu Marketingový informační systém a výzkum trhu Trh a cílený marketing Výrobek a jeho životní cyklus Cena a cenová politika Komunikace a stimulování prodeje Distribuce výrobků Sportovní management Strategické plánování v podmínkách tělesné výchovy a sportu Organizování v sportovních klubech a tělovýchovných jednotách Marketing a sport. Sportovní reklama Sponzorování v činnosti sportovního manažera
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zvládat základní terminologii z oblasti managementu a marketingu prokázat znalosti při tvorbě marketingového plánu sportovní akce orientovat se ve výběru vhodných nástrojů při řízení společností v oblasti sportu a při řízení jejích marketingových aktivit využívat moderní metody při řízení sportovních organizací |
Odborné dovednosti |
---|
žádné |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student má přehled: - v systému řízení společností - zároveň je schopen pracovat s jednotlivými nástroji marketingového mixu a vhodně je využívat při řízení sportovních organizací |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Čáslavová, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha : Olympia, 2009. ISBN 978-80-7376-150-9.
-
Čáslavová, Eva. Management sportu. Praha : East Publishing, 2000. ISBN 80-7219-010-5.
-
Hobza, V. - Rektořík, J. Základy ekonomie sportu. Ekopress, Praha, 2000.
-
Janečková, Lidmila; Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-995-0.
-
Kotler, Philip. Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola. 3. dopl. a upr. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-08-2(3.
-
Kotler, Philip. Marketing od A do Z : osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.
-
Kotler, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
Novotný, Jiří. Ekonomika sportu. Praha : ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-68-4.
-
Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
-
Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
-
Weihrich, Heinz; Koontz, Harold. Management / Z amerického originálu přeložil Václav Dolanský. Praha : East Publishing, 1998. ISBN 80-7219-014-8.
|