Předmět: Management, marketing

« Zpět
Název předmětu Management, marketing
Kód předmětu KPM/BMM
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Špongrová Alena, Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Podstata marketingu a prostředí marketingu Marketingový informační systém a výzkum trhu Trh a cílený marketing Výrobek a jeho životní cyklus Cena a cenová politika Komunikace a stimulování prodeje Distribuce výrobků Sportovní management Strategické plánování v podmínkách tělesné výchovy a sportu Organizování v sportovních klubech a tělovýchovných jednotách Marketing a sport. Sportovní reklama Sponzorování v činnosti sportovního manažera

Studijní aktivity a metody výuky
Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 8 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
zvládat základní terminologii z oblasti managementu a marketingu prokázat znalosti při tvorbě marketingového plánu sportovní akce orientovat se ve výběru vhodných nástrojů při řízení společností v oblasti sportu a při řízení jejích marketingových aktivit využívat moderní metody při řízení sportovních organizací
Odborné dovednosti
žádné
Výsledky učení
Odborné znalosti
student má přehled: - v systému řízení společností - zároveň je schopen pracovat s jednotlivými nástroji marketingového mixu a vhodně je využívat při řízení sportovních organizací
Vyučovací metody
Přednáška založená na výkladu,
Cvičení (praktické činnosti),
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Ústní zkouška,
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Čáslavová, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha : Olympia, 2009. ISBN 978-80-7376-150-9.
  • Čáslavová, Eva. Management sportu. Praha : East Publishing, 2000. ISBN 80-7219-010-5.
  • Hobza, V. - Rektořík, J. Základy ekonomie sportu. Ekopress, Praha, 2000.
  • Janečková, Lidmila; Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-995-0.
  • Kotler, Philip. Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola. 3. dopl. a upr. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-08-2(3.
  • Kotler, Philip. Marketing od A do Z : osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.
  • Kotler, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • Novotný, Jiří. Ekonomika sportu. Praha : ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-68-4.
  • Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
  • Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
  • Weihrich, Heinz; Koontz, Harold. Management / Z amerického originálu přeložil Václav Dolanský. Praha : East Publishing, 1998. ISBN 80-7219-014-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr