Předmět: Digitalizace v podnikové praxi

« Zpět
Název předmětu Digitalizace v podnikové praxi
Kód předmětu KPM/DPP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Černá Milena, doc. Ing. Ph.D.
  • Jára Jaroslav, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Digitální transformace jako příležitost - ekonomické, sociální, ekologické a demografické výzvy a aspekty digitální transformace. Společnost 4.0, její pojetí a související oblasti (např. Služby 4.0, Obchod 4.0 atd.) Průmysl 4.0, Internet of Things (IoT) a ostatní vývojové trendy a příležitosti digitální ekonomiky. Příprava na digitalizaci - zmapování procesů Řízení životního cyklu produktu/služby Digitální produkty/služby a zákaznická řešení v B2C Deeplearning, zpracování dat, chytré využití dat Digitalizační trendy v podniku ve vybraných oblastech Automatizace výrobních a nevýrobních procesů Digitalizace procesů a informačních systémů Digitální transformace pro inovace obchodních modelů, řízení změn a jejich implementace VR a AR, technologie, využití v průmyslu Online spolupráce, digitální produktivita, digitalizace zaměstnanců Řízení digitálních rizik a ochrana dat v podnikovém prostředí

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 55 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 15 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Aplikovat znalosti z podnikové ekonomiky a podnikových procesů v konkrétních situacích
Odborné dovednosti
Chápat základní trendy ve vývoji společnosti z ekonomického, sociálního, demografického, technologického aj. pohledu
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Objasnit význam digitalizace pro společnost a ekonomiku
Charakterizovat Průmysl 4.0 a ostatní technologické výzvy a příležitosti digitální ekonomiky
Znát digitální produkty a trendy v různých oblastech podnikové ekonomiky
Odborné dovednosti
Analyzovat přínos a překážky digitální transformace pro vybrané ekonomické subjekty
Zanalyzovat vnější i vnitřní prostředí organizace a v návaznosti na tuto analýzu zhodnotit potenciál digitální transformace pro tento subjekt
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s aktivizací studentů,
Přednáška s diskusí,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Skupinová výuka,
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Skupinová výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Výstupní projekt,
Ústní zkouška,
Odborné dovednosti
Výstupní projekt,
Skupinová prezentace,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • Dřímalka, Filip. HOT : jak uspět v digitálním světě. Vydání první. 2020. ISBN 978-80-7555-101-6.
  • Dvořáková, Lilia; Vacek, Jiří,; Černá, Marie; Hejduková, Pavlína; Hinke, Jana,; Taušl Procházková, Petra; Vallišová, Lucie; Horák, Jakub; Caha, Zdeněk,; Machová, Veronika. Metodika adaptace malých a středních podniků v sektoru služeb na implementaci principů, postupů, metod a nástrojů Společnosti 4.0. 2020. ISBN 978-80-261-0953-2.
  • Evropská komise. Akční plán digitálního vzdělávání. Brusel, 2020.
  • Chmelař et al. Dopady digitalizace na trh práce v ČR a EU.. Praha, 2015.
  • Jurová, Marie. Výrobní a logistické procesy v podnikání. První vydání. 2016. ISBN 978-80-247-5717-9.
  • Kane, Gerald C.; Phillips, Anh Nguyen; Copulsky, Jonathan R.; Andrus, Garth R. The technology fallacy : how people are the real key to digital transformation. 2019. ISBN 978-0-262-03968-0.
  • Nenadál, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. 2018. ISBN 978-80-7261-561-2.
  • Pilný, Ivan. Digitální ekonomika : žít nebo přežít. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-265-0481-8.
  • Urbach, Nils,; Röglinger, Maximilian. Digitalization cases : how organizations rethink their business for the digital age. 2019. ISBN 978-3-319-95272-7.
  • Woodcock, J; Graham M. The Gig Economy: A Critical Introduction.. Cambridge, 2020. ISBN 9781509536368.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr