Vyučující
|
-
Černá Milena, doc. Ing. Ph.D.
-
Jára Jaroslav, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Digitální transformace jako příležitost - ekonomické, sociální, ekologické a demografické výzvy a aspekty digitální transformace. Společnost 4.0, její pojetí a související oblasti (např. Služby 4.0, Obchod 4.0 atd.) Průmysl 4.0, Internet of Things (IoT) a ostatní vývojové trendy a příležitosti digitální ekonomiky. Příprava na digitalizaci - zmapování procesů Řízení životního cyklu produktu/služby Digitální produkty/služby a zákaznická řešení v B2C Deeplearning, zpracování dat, chytré využití dat Digitalizační trendy v podniku ve vybraných oblastech Automatizace výrobních a nevýrobních procesů Digitalizace procesů a informačních systémů Digitální transformace pro inovace obchodních modelů, řízení změn a jejich implementace VR a AR, technologie, využití v průmyslu Online spolupráce, digitální produktivita, digitalizace zaměstnanců Řízení digitálních rizik a ochrana dat v podnikovém prostředí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aplikovat znalosti z podnikové ekonomiky a podnikových procesů v konkrétních situacích |
Odborné dovednosti |
---|
Chápat základní trendy ve vývoji společnosti z ekonomického, sociálního, demografického, technologického aj. pohledu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Objasnit význam digitalizace pro společnost a ekonomiku |
Charakterizovat Průmysl 4.0 a ostatní technologické výzvy a příležitosti digitální ekonomiky |
Znát digitální produkty a trendy v různých oblastech podnikové ekonomiky |
Odborné dovednosti |
---|
Analyzovat přínos a překážky digitální transformace pro vybrané ekonomické subjekty |
Zanalyzovat vnější i vnitřní prostředí organizace a v návaznosti na tuto analýzu zhodnotit potenciál digitální transformace pro tento subjekt |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová výuka, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Dřímalka, Filip. HOT : jak uspět v digitálním světě. Vydání první. 2020. ISBN 978-80-7555-101-6.
-
Dvořáková, Lilia; Vacek, Jiří,; Černá, Marie; Hejduková, Pavlína; Hinke, Jana,; Taušl Procházková, Petra; Vallišová, Lucie; Horák, Jakub; Caha, Zdeněk,; Machová, Veronika. Metodika adaptace malých a středních podniků v sektoru služeb na implementaci principů, postupů, metod a nástrojů Společnosti 4.0. 2020. ISBN 978-80-261-0953-2.
-
Evropská komise. Akční plán digitálního vzdělávání. Brusel, 2020.
-
Chmelař et al. Dopady digitalizace na trh práce v ČR a EU.. Praha, 2015.
-
Jurová, Marie. Výrobní a logistické procesy v podnikání. První vydání. 2016. ISBN 978-80-247-5717-9.
-
Kane, Gerald C.; Phillips, Anh Nguyen; Copulsky, Jonathan R.; Andrus, Garth R. The technology fallacy : how people are the real key to digital transformation. 2019. ISBN 978-0-262-03968-0.
-
Nenadál, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. 2018. ISBN 978-80-7261-561-2.
-
Pilný, Ivan. Digitální ekonomika : žít nebo přežít. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-265-0481-8.
-
Urbach, Nils,; Röglinger, Maximilian. Digitalization cases : how organizations rethink their business for the digital age. 2019. ISBN 978-3-319-95272-7.
-
Woodcock, J; Graham M. The Gig Economy: A Critical Introduction.. Cambridge, 2020. ISBN 9781509536368.
|