Vyučující
|
-
Hemr Vladimír, Ing. Ph.D., MA
|
Obsah předmětu
|
Organizace předmětu: Přehled teorie Volba zaměření digitálního produktu a vývoj vlastního digitálního produktu s využitím metod design sprintu (Design Thinking, User-centered development and design, Rapid Prototyping, Usability Testing, MVP) Část výuky předmětu bude organizována jako individuální konzultace vedoucího projektu a studujícího. Skupinová prezentace projektu a následná odborná diskuze. Obsah: Tradiční vs agilní přístup Scrum a inkrementální tvorba hodnoty Tvorba UX (Design Thinking, User-centered development and design) Validace a verifikace produktu (Pretotyping, Rapid Prototyping, Usability Testing, MVP) Implementace inkrementů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Diskuse, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 50 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát základy produktového management |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat v týmu |
plnit týmovou roli |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát základní postupy design sprintu ve vývoji digitálních produktů |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat postupy design sprintu ve vývoji konkrétního digitálního produktu |
pomocí interdisciplinárního přístupu realizovat řešení zvoleného, úzce vymezeného, marketingového úkolu |
prezentovat výsledky projektu a obhájit přijaté řešení |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Skupinová konzultace, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Goodwin, Kim. Designing for the digital age : how to create human-centered products and services. 2009. ISBN 978-0-470-22910-1.
-
Knapp, J., Zeratsky, J., & Kowitz, B. Sprint. .
-
Layton, Mark; Ostermiller, Steven and Kynaston Dean. Agile project management. New Jersey, USA, 2020. ISBN 978-1-119-67699-7.
-
Maurya, Ash. Running lean : iterate from plan A to a plan that works. 2nd ed. Sebastopol : O'Reilly, 2012. ISBN 978-1-449-30517-8.
-
Olsen, D. The lean product playbook. 2015.
-
Ries, Eric. The lean startup : how today's entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses. 1st ed. New York : Crown Business, 2011. ISBN 978-0-307-88789-4.
-
Yayici, Emrah. Design thinking methodology book. 2016. ISBN 978-605-86037-5-2.
|