Předmět: Agilní metody pro vývoj digitálního produktu

« Zpět
Název předmětu Agilní metody pro vývoj digitálního produktu
Kód předmětu KPM/EP1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hemr Vladimír, Ing. Ph.D., MA
Obsah předmětu
Organizace předmětu: Přehled teorie Volba zaměření digitálního produktu a vývoj vlastního digitálního produktu s využitím metod design sprintu (Design Thinking, User-centered development and design, Rapid Prototyping, Usability Testing, MVP) Část výuky předmětu bude organizována jako individuální konzultace vedoucího projektu a studujícího. Skupinová prezentace projektu a následná odborná diskuze. Obsah: Tradiční vs agilní přístup Scrum a inkrementální tvorba hodnoty Tvorba UX (Design Thinking, User-centered development and design) Validace a verifikace produktu (Pretotyping, Rapid Prototyping, Usability Testing, MVP) Implementace inkrementů

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Diskuse, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 50 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 39 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát základy produktového management
Odborné dovednosti
pracovat v týmu
plnit týmovou roli
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
Výsledky učení
Odborné znalosti
znát základní postupy design sprintu ve vývoji digitálních produktů
Odborné dovednosti
aplikovat postupy design sprintu ve vývoji konkrétního digitálního produktu
pomocí interdisciplinárního přístupu realizovat řešení zvoleného, úzce vymezeného, marketingového úkolu
prezentovat výsledky projektu a obhájit přijaté řešení
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Samostatná práce studentů,
Řešení problémů,
Projektová výuka,
Skupinová konzultace,
Odborné dovednosti
Řešení problémů,
Projektová výuka,
Skupinová konzultace,
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Skupinová konzultace,
Projektová výuka,
Samostatná práce studentů,
Řešení problémů,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Výstupní projekt,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Výstupní projekt,
Skupinová prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Výstupní projekt,
Seminární práce,
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • Goodwin, Kim. Designing for the digital age : how to create human-centered products and services. 2009. ISBN 978-0-470-22910-1.
  • Knapp, J., Zeratsky, J., & Kowitz, B. Sprint. .
  • Layton, Mark; Ostermiller, Steven and Kynaston Dean. Agile project management. New Jersey, USA, 2020. ISBN 978-1-119-67699-7.
  • Maurya, Ash. Running lean : iterate from plan A to a plan that works. 2nd ed. Sebastopol : O'Reilly, 2012. ISBN 978-1-449-30517-8.
  • Olsen, D. The lean product playbook. 2015.
  • Ries, Eric. The lean startup : how today's entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses. 1st ed. New York : Crown Business, 2011. ISBN 978-0-307-88789-4.
  • Yayici, Emrah. Design thinking methodology book. 2016. ISBN 978-605-86037-5-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr