Vyučující
|
-
Drahotová Jana, Doc. PaedDr. Ph.D.
-
Ayari Anna, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do řízení lidských zdrojů Strategie LZ Vytváření a analýza pracovního místa Získávání a výběr Hodnocení pracovního výkonu Vzdělávání a rozvoj Karierní plánování Systém odměňování Trendy v ŘLZ
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 21 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
mít základní znalosti z oblasti psychologie osobnosti a managementu organizace |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou vyžadovány specifické odborné dovednosti |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat trendy v oblasti řízení lidských zdrojů |
definovat základní koncepty |
vysvětlit podstatu strategického řízení lidských zdrojů |
vysvětlit základní funkce a procesy řízení lidských zdrojů |
popsat metody a nástroje řízení lidských zdrojů |
Odborné dovednosti |
---|
formulovat HR politiky pro organizaci |
uplatnit principy a techniky řízení lidských zdrojů |
identifikovat hlavní HR procesy a funkce |
připravit a zorganizovat proces získávání a výběru pracovníků |
zhodnotit efektivnost rozvojových a vzdělávácích aktivit v organizaci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Projektová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Ústní zkouška, |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Armstrong, M., Taylor, S. Armstrongs handbook of strategic human resource management practice. London: Kogan Page, 2017.
-
Dessler, G. Human resource management. Boston: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-15210-3.
-
Mathis, Robert L. et al. Human resource management. Boston: Cengage Learning, 2017. ISBN 978-1305500709.
-
Mead, Richard a Andrews, Tim G. International management: culture and beyond. Chichester: John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-1-4051-7.
|