Předmět: Podnikání v angličtině

« Zpět
Název předmětu Podnikání v angličtině
Kód předmětu KPM/IB
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hemr Vladimír, Ing. Ph.D., MA
Obsah předmětu
Podnikatel vs. zaměstnanec Problematika waterfall a agilního přístupu Přístup Minimum Viable Produkt (MVP) Přístup Lean Canvas při realizaci podnikatelského záměru Identifikace problému/příležitosti Zákazník, segmentace Konkurence Jedinečná hodnota pro zákazníka Design produktu nebo služby včetně problematiky inkrementální vs. disruptivní inovace Tvorba a ověření prototypu pomocí metodiky MVP Klíčové metriky, zdroje příjmů, výdajové toky Cesty k zákazníkovi, marketingové kanály Využití UX metod v návrhu produktu Digitální prototypování s využitím moderních softwarových nástrojů Prezentace

Studijní aktivity a metody výuky
Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalost na úrovni předmětu UJP/AC8B nebo velmi dobrá znalost anglického jazyka - dle SERR úroveň B2/C1
Odborné dovednosti
Vyjadřovat a obhajovat vlastní názory v anglickém jazyce.
Obecné způsobilosti
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizovat různé typy a formy podniků
charakterizovat zásady řízení podniku
chápat proces tvorby podnikatelského záměru
Odborné dovednosti
využít metody řízení podnikatelského záměru
tvořit a prezentovat vlastní podnikatelský záměr
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Kooperativní výuka,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Diskuse,
Analyticko-kritická práce s textem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Výstupní projekt,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Výstupní projekt,
Obecné způsobilosti
Skupinová prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • Ash Maurya. Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works. 2012. ISBN 978-1449305178.
  • Ash Maurya. Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works. 2012. ISBN 978-1449305178.
  • Eric Ries. The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. ISBN 978-0307887894.
  • Eric Ries. The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. 2011. ISBN 978-0307887894.
  • KAFTAN, M. Modern Business English in Enterprise. Praha: LEDA, 2003. ISBN 80-85927-86-1.
  • MACKENZIE, I. English for Business Studies. Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-743419.
  • MARCOUSE, I; SURRIDGE, M.; GILLESPIE, A. AQA Business Studies for A2. Hodder Education, 2009. ISBN 9780340973578.
  • OSTERWALDER. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. 2010. ISBN 978-0470876411.
  • OSTERWALDER. Value proposition design: how to create products and services customers want. 2014. ISBN 978-1118968055.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr