|
Vyučující
|
-
Demjan Michal, Ing. Ph.D., MA
|
|
Obsah předmětu
|
Podnikatel vs. zaměstnanec Přístup Lean Canvas při realizaci podnikatelského záměru Ideace a identifikace problému/příležitosti Problematika waterfall a agilního přístupu Přístup Minimum Viable Produkt (MVP) Jedinečná hodnota pro zákazníka Design produktu nebo služby včetně problematiky inkrementální vs. disruptivní inovace Tvorba a ověření prototypu pomocí metodiky MVP Využití UX metod v návrhu produktu Digitální prototypování s využitím moderních softwarových nástrojů Hodnocení záměru Prezentace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost na úrovni předmětu UJP/AC8B nebo velmi dobrá znalost anglického jazyka - dle SERR úroveň B2/C1 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Vyjadřovat a obhajovat vlastní názory v anglickém jazyce. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat různé typy a formy podniků |
| charakterizovat zásady řízení podniku |
| chápat proces tvorby podnikatelského záměru |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využít metody řízení podnikatelského záměru |
| tvořit a prezentovat vlastní podnikatelský záměr |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Diskuse, |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Diskuse, |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Výstupní projekt, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Písemná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Skupinová prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Ash Maurya. Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works. 2012. ISBN 978-1449305178.
-
Ash Maurya. Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works. 2012. ISBN 978-1449305178.
-
Eric Ries. The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. ISBN 978-0307887894.
-
Eric Ries. The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. 2011. ISBN 978-0307887894.
-
KAFTAN, M. Modern Business English in Enterprise. Praha: LEDA, 2003. ISBN 80-85927-86-1.
-
MACKENZIE, I. English for Business Studies. Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-743419.
-
MARCOUSE, I; SURRIDGE, M.; GILLESPIE, A. AQA Business Studies for A2. Hodder Education, 2009. ISBN 9780340973578.
-
OSTERWALDER. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. 2010. ISBN 978-0470876411.
-
OSTERWALDER. Value proposition design: how to create products and services customers want. 2014. ISBN 978-1118968055.
|